El Shaddai: Ascension of the Metatron to produkt stworzony przez Sawaki Takeyasu, który ze slasherami - takimi jak ten, miał już wcześniej do czynienia.
Produkcja przedstawia historię rodem z Biblii, dokładniej z Księgi Henocha, czyli apokryfu Starego Testamentu. Oznacza to tyle, że nie znajdziesz jej w żadnym oficjalnym wydaniu tej księgi, bowiem Kościół zakazał publikacji tego dzieła. Historia opowiada o Grigori, upadłych aniołach, które zamiast opiekować się ludźmi i doglądać ich doczesnego życia, na dobre zacięły się na oglądaniu ich zabaw oraz wszystkich świetnych aspektów ziemskiej egzystencji. Rada Nieba postanowiła zapobiec niespodziewanemu losowi ludzkości i zalać całą planetę wodą. Na potop nie zgodził się Enoch: człowiek, który siedział w niebie. Rada zgodziła się nie zrobić potopu pod jednym warunkiem - bohater musi doprowadzić do porządku Czuwających, dowodzonych przez samego diabła, czyli najłatwiej to interpretując, zniszczyć ich. Gracz wciela się właśnie w tę postać, po czym wyrusza na polowanie. Z racji gatunku w pozycji dużo jest siekania oraz skakania w różne strony świata. Świat programu to ludzkie wyobrażenie wszechświata. Tereny gry przepełnione są żywymi organizmami oraz roślinnością. Wygląd głównej persony jest dosyć charakterystyczny, bowiem ubiera się w dżinsy, posiada niebiański pancerz, a jej włosy są koloru złotego. Enoch posługuje się orężem podobnym do łuku, jednak używa go jako prawdziwego miecza jedno lub dwuręcznego. Oprawa graficzna została utrzymana w typowo japońskim stylu anime. Wszystko przy użyciu cel-shadingu wraz z wysokiego stopnia grą świateł, przeplatanych jaskrawością. Tytuł w głównej mierze oferuje widok z trzeciej osoby - zza pleców bohatera - aczkolwiek będą i momenty, kiedy akcja zostanie przedstawiona z boku. Narracja dialogów wypowiadanych przez postaci jest stworzona w języku japońskim.
|