Total War: ROME II – Pakiet kultur „Czarnomorskie kolonie”
Pakiet kultur "Czarnomorskie kolonie" wprowadza do głównej kampanii ROME II trzy nowe, grywalne frakcje: Kimmerię, Pergamon i Kolchidę.
Ci pionierzy, będący niegdyś obywatelami państw greckich, osiedlili się z dala od domu, mieszając swe zwyczaje ze zwyczajami odległych społeczności i tworząc niepowtarzalną, własną kulturę. "Czarnomorskie kolonie" to nowy, bogaty koloryt w ROME II, uzyskany dzięki unikatowym premiom, jednostkom, budynkom i hybrydowym zestawom wojsk.
Premie kulturowe czarnomorskich kolonii:
Grecka wiedza: +5% do współczynnika badań
Z dala od domu: +2 do konwersji kulturalnej
Kimmeria
Tło historyczne:
Bospor od tysiącleci był obiektem najazdów z powodu obfitości bogactw naturalnych i strategicznego położenia. W VII i VI wieku p.n.e. awanturniczy Grecy z Miletu w Azji Mniejszej założyli kilka kolonii wzdłuż wybrzeża Morza Czarnego, aby wykorzystać tamtejsze surowce naturalne i handlować nimi z całą Grecją. Na początku V wieku p.n.e. ich rząd przekształcił się z klasycznej demokracji greckiej w autorytarne rządy jednej rodziny. Obecny władca, Satyrus, podbił okoliczne miasta greckie i ogłosił powstanie Królestwa Kimmerii oraz dynastii władców, która trwa po dziś dzień. Mimo sporej siły, Kimmerii zagrażają okoliczne plemiona nomadów, a także chciwy, pobliski Pont, którego potęga wojskowa może okazać się niszczycielska.
Premie frakcji:
Tyrani: +5% do korupcji
Żyzne bosporańskie ziemie: +25% do przychodów z budynków rolniczych
Wielokulturowość: -25% niezadowolenia od wszystkich obcych kultur we własnych granicach
Nowe jednostki:
Scytyjscy hoplici: Wyposażeni w grecką włócznię i tarczę, ci średni piechurzy są dobrymi obrońcami.
Kimmeryjscy ciężcy łucznicy: Jednostki wielozadaniowe - ci ciężko opancerzeni łucznicy zamieniają swoje łuki na włócznie, gdy tylko wróg podejdzie bliżej.
Kimmeryjska piechota z arystokracji: Piechurzy pochodzący z rodzin arystokratycznych są doskonale wyszkoleni w klasycznym stylu hoplitów.
Peltaści z pikami: Dokładni i zdeterminowani, ci harcownicy wyposażeni w oszczepy dysponują potężną siłą.
Zestaw wojsk:
Hybryda grecko-scytyjska
Unikatowe budynki:
Prytanejon
Marglowy budynek
Sanktuarium Demeter
Pergamon
Tło historyczne:
Choć do tej chwili Pergamon był niewielkim graczem na arenie międzynarodowej, w trakcie walk pomiędzy następcami Aleksandra Wielkiego zyskał na sile. Ambitny porucznik, imieniem Filetajros, przejął kontrolę nad miastem-fortecą i wprowadził Pergamon w nowy złoty wiek nauki i kultury. Wzniósł między innymi potężny akropol i świątynię patronki Pergamonu - Ateny. Choć Pergamon nie jest jeszcze prawdziwym królestwem, nadszedł jego czas, by rozszerzyć granice. Największymi zagrożeniami są Galatowie, przebiegły Pont oraz Kapadocja. Pergamon musi się wzmocnić, aby stawić czoła tym wyzwaniom i wypełnić swe przeznaczenie jako potężne państwo, nawiązujące do chwały Aleksandra.
Premie frakcji:
Wielcy budowniczowie: -25% wszystkich kosztów budynków
Słabość wojskowa: +10% do kosztu werbunku jednostek nie-najemniczych
Rozwój miasta: +4 do rozwoju we wszystkich prowincjach
Nowe jednostki:
Agema z włóczniami: Elita piechoty pergamońskiej - ci elitarni obrońcy utrzymają szyk w obliczu wszelkich przeciwności.
Pergamońska kawaleria z arystokracji: Zaprawieni w bojach i dumni, wyposażeni w lance pergamońscy szlachcice potrafią przeprowadzić niszczycielską szarżę.
Peltaści z pikami: Elitarni, wyposażeni w oszczepy harcownicy są szkoleni wedle najwyższych standardów.
Zestaw wojsk:
Hybryda grecko-helleńsko-galacka
Unikatowe budynki:
Wielki Ołtarz Pergamonu
Biblioteka Pergamonu
Źródło Eskulapa
Łaźnie Eskulapa
Sanktuarium Eskulapa
Unikatowa technologia:
Pergamin
Kolchida
Tło historyczne:
Daleko na wschód od Morza Czarnego, na samym skraju greckiego świata, leży Kolchida. To legendarne miejsce było według mitów ostatnim przystankiem w trakcie wyprawy Jazona po złote runo. Około VI wieku p.n.e., przybyli tam greccy kupcy z Miletu i stworzyli kwitnącą gospodarkę handlową na miejscu byłej perskiej satrapii. Obecny władca może poszczycić się potężnym, greckim państwem handlowym, na które silnie oddziałują Scytowie. Miejscowa arystokracja czerpie z najlepszych wzorów obu kultur. Wojownicy walczą w stylu greckim, ale wciąż pamiętają o swym dzikim, nomadzkim pochodzeniu. W związku z powyższym, Kolchidzie udało się podbić większość okolicznych ziem, przyłączyć wiele plemion scytyjskich oraz byłych terytoriów perskich. Imperium się rozrasta.
Premie frakcji:
Na przecięciu szlaków handlowych: +15% do przychodów z handlu
Złote dziedzictwo: Znaczna kara dyplomatyczna wobec frakcji greckich
Asymilacja: +4 do zadowolenia z obecności innych kultur
Nowe jednostki:
Kolchidzcy arystokraci: Ciężko opancerzeni i wyszkoleni do przeprowadzania potężnych szarż, kolchidzcy arystokraci dysponują sporą siłą.
Zestaw wojsk:
Hybryda grecko-wschodnia
Unikatowe budynki:
Świątynia złotego runa
Ośrodek handlowy