Kupując produkty cyfrowy nie otrzymasz od nas gry w pudełku ale specjalny kod umożliwiający pobranie i/lub aktywację produktu.
Szczegółowe informacje dotyczące użycia każdego kodu aktywacyjnego są wysyłane po zakupie w wiadomości e-mail a także są dostępne w sekcji Moje konto / Moje produkty DIGITAL.
Druga część serii World of Subways - "U7 - Berlin" - przedstawia miłośnikom podziemnych podróży kolejną z najsłynniejszych linii metra. Sięgająca od Spandau do Rudow, jest to najdłuższa z berlińskich tras metra. Trasa U7 o długości 31,8 km (19,8 mil) ma 40 przystanków, co czyni ją nie tylko najdłuższą ze wszystkich linii metra w Berlinie, ale również jest to trasa z największą ilością przystanków oraz najdłuższym czasem podróży. Zbudowana pomiędzy 1924 a 1984 rokiem linia ta w całości biegnie pod powierzchnią ziemi i przez aż 5 dzielnic niemieckiej stolicy, przecinając rzeki Sprewę i Hawelę, jak również kanały Teltow oraz Westhafen.
Cechy Poniżej lista ekscytujących rzeczy, jakie czekają cię w World of Subways 2 – Berlin Line 7.
Tabor Linia U7 to tak zwana linia szerokotorowa, dostępna jedynie składom szerokotorowym. Główna cecha odróżniająca trasę U7 od wąskotorowych, jak U1, U2, U15, Y3 czy U4, leży w wymiarach pociągu oraz źródłu energii. Szerokość miernika jest taka sama zarówno na wąskich, jak i szerokich torach (1435 milimetrów). World of Subways 2 – Berlin Line 7 zawiera w sobie tabory szerokotorowe F90 oraz H01.
F90: Seria F (F74) powstała w roku 1974 i od tego czasu cały czas była rozwijana. Model F90 był w produkcji w latach 1990 do 1991. Zarówno wygląd zewnętrzny jak i konstrukcja pociągu wydają się zwyczajne i prostackie w stosunki do współczesnych modeli z serii H. Jednakże wykazuje się on ponadczasową elegancją (jeżeli można tak to nazwać) charakterystyczną dla lat 70 i 80. Wytwarzane przez firmę ABB Henschel.
H01: H01 to jeden z najnowocześniejszych modeli użytkowanych w berlińskiej sieci metra. Ten szerokotorowy model wytwarzany był pomiędzy 2000 a 2002 rokiem przez firmy ABB Henschel, Adtranz i Bombardier. Pociąg H zwykle składa się z sześciu wagonów. System ten pozwala na płynne przechodzenie pomiędzy wagonami, co skutkuje długą na 100 metrów otwartą przestrzenią dostępną dla pasażerów.
Cechy szczególne Oprócz bycia najdłuższą linią berlińskiego metra, trasa U7 posiada jeszcze wiele innych wartych uwagi właściwości. Podziemna trasa przynosi wiele przyjemności mnogimi zakrętami i zmianami poziomu. Dla przykładu, tuż przed skrzyżowaniem Mehringdamm/Gneisenaustr znajduje się bardzo ostry lewy zakręt na przestrzeni mniej niż 100 metrów, jeden z najtrudniejszych zakrętów w całym berlińskim systemie metra. Warte uwagi są również imponujące dwupoziomowe sekcje, na przykład te w okolicy Mehringdamm oraz Jungfernheide, oraz wiele śluz wodnych podczas przecinania rzek i kanałów.
Architektura stacji jest bardzo różnorodna, poniżej dwa przykłady:
Jako pierwszą warto wspomnieć stację Hermannplatz. Wysoka na 7 metrów, długa na 132 metry i szeroka na 22 metry, w swoich rozmiarach przypomina katedrę. Jest to pierwsza stacja metra, w której w 1926 roku zamontowane zostały schody ruchome. Trzy lata później w pobliżu otwarty został dom handlowy Karstadt, najbardziej zaawansowany sklep swoich czasów w całej Europie. Firma Karstadt opłaciła część kosztów budowy gigantycznej stacji w zamian za bezpośrednie wejście do swojego sklepu, cecha unikalna nawet współcześnie.
Podczas projektowania "Zitadelle" inspirację czerpano głównie z pobliskiej cytadeli Spandau, jednej z najważniejszych fortec średniowiecznej Europy i głównej atrakcji turystycznej Berlina w dystrykcie Spandau. |