UWAGA! Edycja nie zawiera kartridża z grą. Doom Eternal to klasyczna strzelanka FPP będąca bezpośrednią kontynuacją Dooma z 2016 roku, a więc świetnie przyjętego przez krytyków i graczy restartu legendarnego cyklu FPS-ów, który narodził się w 1993 roku. Pieczę nad tytułem sprawował sprawdzony zespół ze studia id Software. W trakcie przygody gracze podróżują pomiędzy wymiarami, odwiedzając m.in. Ziemię ogarniętą inwazją demonów z piekła. Do ich pokonania można wykorzystać bogaty arsenał śmiercionośnych broni, znanych z poprzedniej części, ale ulepszonych o kilka gadżetów. Fabuła bezpośrednio kontynuuje wydarzenia z poprzedniej części i rozpoczyna się jakiś czas po jej zakończeniu. Ponownie wcielamy się w obdarzonego nadludzkimi możliwościami zabójcę demonów (Doom Slayer), by powstrzymać siły piekła, które przedostały się na Ziemię i inne miejsca w Układzie Słonecznym. Poza Błękitną Planetą w toku kampanii odwiedzamy także m.in. Mars i jego księżyc, Fobos – jak również lokacje znajdujące się w alternatywnych wymiarach. Doom Eternal rozwija formułę z poprzedniej części, stawiając przede wszystkim na jeszcze szybszą akcję. Pomagają nam w tym nowe umiejętności poruszania się, jak szybki unik (dash) czy wspinaczka, oraz gadżety montowane na pancerzu i uzbrojeniu bohatera. Do dyspozycji mamy choćby miotacz ognia na ramieniu i hak z łańcuchem. Dobijanie osłabionych przeciwników, tzw. zabójstwa chwały (glory kills), zostały wzbogacone o nowe animacje. Odnawianie zdrowia nadal polega na zbieraniu apteczek i flakonów, które teraz przypominają te z klasycznych odsłon gry z 1993 i 1994 roku. Oprócz klasycznego trybu single player, Doom Eternal oferuje nowość – tryb inwazji, w którym możemy wcielić się w demona w kampanii fabularnej innego gracza, znacznie utrudniając mu przejście etapu. Znalazł się tu również moduł PvP nazwany Battlemode – tym razem jest to wariant zabawy dla trójki graczy, w którym jedna osoba wciela się w Doom Slayera i toczy bój z pozostałą dwójką, kontrolującą różne potężne demony. Zrezygnowano natomiast z edytora SnapMap, który pojawił się w Doomie z 2016 roku. Doom Eternal powstał w oparciu o nową wersję technologii rozwijanej od lat przez id Software – id Tech 7. Oznacza to jeszcze bardziej szczegółową grafikę i efektowną jatkę, ale z zachowaniem nienagannej optymalizacji działania gry. Ścieżkę dźwiękową po raz kolejny skomponował Mick Gordon, którego ostra, żywiołowa muzyka byłą jedną z charakterystycznych cech poprzedniego Dooma. |