W grze Syberia wcielamy się w postać wziętej prawniczki z Nowego Jorku imieniem Kate Walker. Pewnego dnia zostaje ona wynajęta przez amerykański koncern zabawkowy, aby sfinalizować formalności związane z przejęciem przez niego fabryki mechanicznych zabawek, położonej w małym europejskim miasteczku. Po przybyciu na miejsce okazuje się, że jej właścicielka, Anna Voralberg, nie żyje, zaś Hans Voralberg, czyli jej jedyny spadkobierca, znajduje się aktualnie w Rosji, poszukując wyspy, na której rzekomo nadal żyją mamuty. Aby wypełnić powierzone zadanie, nasza protagonistka będzie musiała udać się w ślad za nim. Fabuła drugiej Syberii jest kontynuacją wydarzeń opisanych w części pierwszej - sam Sokal przyznaje, iż pierwotnie powstała jedna opowieść, którą potem podzielono na dwie części: Syberia i Syberia II. Wszystko zaczyna się dokładnie w tym miejscu gdzie skończyła się akcja pierwszej Syberii, tj. w rosyjskim mieście Romansbourg. W tej części głównymi postaciami są Kate i Hans, w przygodach towarzyszy im też mechaniczny Oscar. Tym razem Kate decyduje się podążyć śladem Hansa powodowana wyłącznie swoim osobistym pragnieniem, pozostawiając za sobą sprawy rodzinne, pracę, itp. Staje się jego towarzyszką i pomaga mu odkryć zagadkę mamutów. |