Superprodukcja Nintendo autorstwa mistrza Shigeru Miyamoto, z trudnego do określania gatunku-mieszanki: zawiera zarówno elementy jRPGa, przygodówki, platformówki, gry akcji, minigierek - jak i żeglowania po morzu, a nawet lotu na paralotni! Gra w wersji na konsolę Wii U została wzbogacona o nową oprawę graficzną w jakości HD, a także przystosowana do zabawy jedynie na ekraniku kontrolera GamePad. Akcja gry - po krótkim wprowadzeniu w realia świata i legendzie o chłopcu w zielonym stroju, który ongi potrafił uratować świat od 'zatracenia się w źle i wieczystych ciemnościach' - rozpoczyna się inicjacja naszego bohatera Linka w dorosłym świecie (symbolizowanym założeniem na jeden dzień właśnie zielonego stroju), spotkaniem pirata płci żeńskiej - Terty oraz porwaniem siostry głównego bohatera - Aryll. To właśnie ten ostatni incydent stał się pretekstem do wyruszenia na pełną niebezpieczeństw przygodę życia naszego bohatera i zmierzenia się ze swoim przeznaczeniem. Na początku gry dostępne mamy stosunkowo skromne możliwości pokonywania przeszkód i ekwipunek - mieczyk, tarcza oraz teleskop. W miarę zagłębiania się w rozgrywkę jednak skompletujemy tak przydatne przedmioty jak lina z hakiem niezbędną do przeskakiwania przepaściami, bumerang do obrony czy liść Deku, służący za wspomniany na początku spadochron. Nie zabraknie również tytułowego „przywoływania wiatru", czyli różdżką pozwalającą nam wywoływać dowolny wiatr - ten ostatni zaś przydaje się podczas podróży łódką. Świat w grze złożony jest bowiem się z szeregu małych wysepek rozdzielonych naprawdę sporymi połaciami morza. Wachlarz ruchów głównego bohater obejmuje takie czynności jak: przesuwanie skrzyń, podnoszenie waz/beczek, balansowanie na linie, nurkowanie i dziesiątki różnorakich ciosów (żeby wymienić chociażby cięcie z wyskoku). Gra obfituje również w naprawdę dużą ilością smaczków do odkrycia oraz bonusów dostępnych za drugim przejściem gry, co jeszcze bardziej wydłuża i tak długi czas potrzebny do skończenia gry. |