The Incredible Adventures of Van Helsing II to bezpośrednia kontynuacja pierwszej części pod tym samym tytułem. Gra należy do gatunku hack’n’slash i została stworzona przez studio Neocore Games, słynące z wyprodukowania strategicznej serii Król Artur. Zespół ponadto opracował takie produkcje jak Lionheart: Wyprawy Krzyżowe czy Crusaders: Twoje królestwo.
W sequelu ponownie trafiamy do krainy zwanej Borgovią. Przemierzamy mroczne lasy, w których czają się żądne krwi potwory, takie jak wilkołaki czy demony, oraz odpędzamy mroczne siły zła i ratujemy świat z opresji. Bohaterowi, będącemu synem Van Helsinga, legendarnego łowcy potworów, towarzyszy duch Lady Katariny. Po powstrzymaniu głównego złoczyńcy w „jedynce”, w mieście Borgova, stolicy Borgovii, tworzy się chaos na ulicach, a z mroku wyłaniają się kolejne niebezpieczeństwa, którym stawić czoła może tylko młody Van Helsing. Zabawa odbywa się zarówno w singlu, jak i multiplayerze (współpraca dla 4 graczy lub PvP dla 8 osób). Rozgrywka nie odbiega w znacznym stopniu od tego, z czym mieliśmy do czynienia w „jedynce”. Już na starcie otrzymaliśmy jednak trzy grywalne klasy postaci, które wcześniej dostępne były jako dodatki DLC. Hunter posiada umiejętności strzeleckie i świetnie walczy wręcz, Thaumaturge specjalizuje się w magii, a Arcane Mechanic to mistrz śmiertelnych urządzeń i pułapek. Deweloper rozbudował także mini grę w tower defense oraz umożliwił kierowanie ruchem oporu. Do zadań gracza należy między innymi zapewnienie swoim podwładnym lepszego uzbrojenia i ekwipunku. Poza tym możliwe jest demontowanie artefaktów, rozdzielając je na mniejsze magiczne fragmenty, które da się montować w różnych przedmiotach lub tworzyć z nich zupełnie nowe. Oprócz tego, w czasie naszej przygody spotkamy Chimerę – bestię, którą przywołamy do pomocy w czasie walki albo wykorzystamy do poszukiwania skarbów. W kontynuacji powróciła kryjówka Hunter’s Lair, gdzie można przechowywać zdobyty łup, handlować z postaciami NPC, przemieszczać się pomiędzy lokacjami, wytwarzać nowe przedmioty i przyjmować kolejne misje. Nowością jest możliwość przechowywania specjalnych trofeów, modyfikujących zasady rządzące światem gry. Dzięki nim potwory stają się silniejsze, nasi sojusznicy zyskują większe umiejętności magiczne i inne. Gra powstała na silniku pierwszej części, a grafika została utrzymana w podobnym, mrocznym tonie. Zachowano również gotycko-steampunkowy klimat, który charakteryzował poprzedniczkę. Twórcy nie zapomnieli o nawiązaniach do Drakuli, słynnej powieści Brama Stokera. |