Dynamiczny RPG akcji, skierowany do dojrzałych graczy. Rozgrywka skupia się na walce, rozwijaniu cech postaci, kompletowaniu ekwipunku i eksploracji otoczenia. Duży nacisk położony został na dostosowanie mechaniki i fabuły do naszego indywidualnego stylu gry.
W produkcję zaangażowany był Tomasz Gop, współtwórca Wiedźmina, który wkrótce po premierze drugiej części przygód Geralta, opuścił szeregi CD Projekt RED. Gop pełnił rolę producenta wykonawczego a także opracował szczegóły mechaniki rozgrywki oraz ogólną koncepcję gry. Lwią część projektu wykonało niemieckie studio Deck 13. Świat przedstawiony w produkcji to starożytna kraina, w której tysiące lat wcześniej ludzkość zbuntowała się przeciwko tyranii boga i zdołała go zabić. Jego ciało stopniowo zmieniło się w łańcuch górski oddzielający północ, zamieszkaną przez cywilizację magów-kapłanów od południa, będącego domem wojowników. Gracz wybiera spośród trzech klasycznych klas postaci – wojownika, maga oraz skrytobójcy. Dodatkowo, każdy bohater ma możliwość podążenia ścieżką magii lub treningu bojowego (czy też połączeniem obu). Od naszego wyboru zależy stosunek dwóch występujących w grze frakcji do protagonisty. W zależności od obranej taktyki zdobywamy też zróżnicowane przedmioty. Wróg pokonany na sposób magiczny upuści czar lub artefakt, zaś przeciwnik zabity bronią konwencjonalną zostawi po sobie oręż lub zbroję. |