Fantastycznonaukowa strategia ekonomiczna z gatunku city builder, opracowana przez Haemimont Games i wydana przez Paradox Interactive. Twórcy Tropiko 5 tym razem dają nam możliwość zaprojektowania pierwszego ludzkiego osiedla na Marsie. Stanowisko zarządcy pozaziemskiej kolonii wymaga od nas zajęcia się wieloma istotnymi kwestiami, od których zależy życie i zdrowie mieszkańców placówki. Koloniści nie przetrwają długo bez stałego dostępu do wody i tlenu, zaawansowana aparatura placówki potrzebuje zaś nieprzerwanych dostaw energii. Emocji dodaje fakt, że zbudowane przez nas systemy mogą paść ofiarą bezwzględnych warunków środowiskowych Marsa: zbiorniki z wodą mogą zamarznąć, a baterie słoneczne zostać wyłączone z akcji przez burzę piaskową. Do tego wszystkiego dochodzą również wymagania agencji, za której pieniądze zorganizowana została cała misja – jeśli jako sponsora wybraliśmy nastawioną na zysk korporację, lepiej pamiętajmy o zorganizowaniu kopalni cennych kruszców oraz systemu, który przetransportuje minerały na Ziemię. Każdy z mieszkańców kolonii jest unikalną osobą o konkretnych cechach i współczynnikach, na które wpływ mają warunki w których przychodzi mu mieszkać. Zadowolony z życia kolonista może zdecydować się na posiadanie dzieci, z kolei osobnik żyjący w ciągłym stresie zacznie miewać problemy psychiczne. Sandboksowy model rozgrywki urozmaicają tzw. tajemnice, czyli zdarzenia i scenariusze inspirowane klasycznymi motywami science fiction. |