Human: Fall Flat to wydana na platformie PC, PS4 itd. nietypowa gra akcji z elementami logicznymi, której główny element stanowi realistyczny silnik fizyczny. Za powstanie gry odpowiada założone w 2012 roku niezależne studio No Brakes Games z Wilna, mające na swym koncie kilka prostych produkcji, głównie na Windows 8 oraz Windows Phone. Bohaterem Human: Fall Flat jest niejaki Bob, zwykły i nieposiadający jakichkolwiek supermocy człowieczek, który jest w stanie wiele osiągnąć dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi oraz własnej pomysłowości. Naszym celem jest zaś pomóc mu w rozwikłaniu zagadki nawiedzających go snów o spadaniu. Przenosimy się więc do nieco surrealnego świata ze snów bohatera, gdzie musi on stawić czoła własnym lękom, przemierzając osiem niezwykłych krain wypełnionych zróżnicowanymi zagadkami i przeszkodami. Podczas zabawy akcję gry obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej, a naszym zadaniem jest eksploracja otwartych lokacji i rozwiązywanie kolejnych zagadek poprzez eksperymentowanie z napotkanymi elementami otoczenia. Całością rządzi zaś zaawansowany silnik fizyczny, który determinuje sposób poruszania się bohatera i zachowanie poszczególnych przedmiotów. Konsekwencję tego stanowi m.in. nietypowy i wymagający sporej praktyki model sterowania – kontrolujemy dość bezwładną postać, co przypomina nieco rozwiązania znane z takich produkcji jak Gang Beasts. Jego atutem jest jednak pełna swoboda ruchu bohatera i brak jakichkolwiek skryptów czy odgórnych ograniczeń. Rozwiązanie to zapewnia również naszemu protagoniście niezwykły zakres oddziaływań na otoczenie. Podczas zabawy może on podciągać się, wspinać i chwytać różnych krawędzi, zaś praktycznie każdy napotkany przedmiot – podnieść, popchnąć, pociągnąć lub rzucić. Rozgrywka zaprojektowana została w taki sposób, aby nie narzucać graczom określonego sposobu działania, lecz premiować kreatywność i zdolność nieszablonowego myślenia. Dzięki temu grę można przechodzić wielokrotnie bez uczucia znużenia, stosując różne metody rozwiązania tego samego problemu. Prócz możliwości zabawy w pojedynkę, w Human: Fall Flat przewidziano także lokalny tryb kooperacji dla dwóch osób, w którym możemy wspólnie ze znajomym przemierzać świat i radzić sobie z napotykanymi problemami. Ze względu na dużą bezwładność postaci, zabawa w trybie kooperacji stwarza też okazję do wielu zabawnych czy nietypowych sytuacji. Wydana na platformie PC, PS4 itd. gra Human: Fall Flat odznacza się przyjemną dla oka, lecz stosunkowo prostą oprawą graficzną. Wszystkie obiekty zbudowane zostały z niewielkiej liczby wielokątów, zaś sama postać przypomina nieco ludzika ulepionego z plasteliny. Twórcy przewidzieli jednak możliwość jego personalizacji, w tym np. zaimportowanie tekstur z realnego świata za pomocą kamerki internetowej. |