Gdy w pierwszej połowie lat 80. rodzimi entuzjaści komputerów ZX Spectrum, Commodore i Atari rozpoczynali zabawę w tworzenie gier, nie mogli się spodziewać, że 30 lat później na polskie produkcje będzie czekać cały świat, a tworzące je studia będą liczone w setkach. Dziś branża gier jest wizytówką polskiej popkultury, a jej sukcesy mogą wprawić w zakłopotanie filmowców i muzyków. Są efektem wielu lat ciężkiej pracy i nieustannej nauki na własnych błędach. Książka "222 polskie gry, które warto znać" obrazuje tę drogę, pokazując, jak gry i trendy zmieniły się przez lata. Od 8-bitowych dzieł pasjonatów tworzonych na komputerze rodziców, przez pierwsze profesjonalne twory niewielkich grup, po światowe hity sprzedażowe produkowane przez studia liczące setki osób. To autorski wybór ważnych, niezwykłych bądź po prostu ciekawych tytułów, dzięki którym polska branża znajduje się dziś w eksponowanym miejscu, rozpalając wyobraźnię fanów gier z całego świata. To 222 ręcznie złapane obrazki, opisy przybliżające dany tytuł, a w wybranych przypadkach również anegdoty prosto od twórców. Całość w pełnym kolorze, powiększonym formacie i na grubym kredowym papierze. Autor: Marcin Kosman Liczba stron: 464 Okładka: twarda |
Razjel_Nailo
1 0
Polecam jako offline-owy zbiór melancholii.
Zwięzła, krótka notka o każdej grze.
Screenshot jako tło.
Przyjemnie się przegląda.
SnDWwa
0 0
Bardzo fajna może nie książka dokładnie ale album wykonany w twardej oprawie, z jednej strony brakuje więcej zdjęć miniaturek przy nowszych produkcjach z drugiej zaś jak przy nie tylko wiedźmin zmusza nasz do szukania dodatkowych informacji czy filmów w internecie, chociaż osoby zainteresowane książką i tak będą znały 3/4 zaprezentowanych produkcji a może książka skłoni do zagrania w nie znowu :)