Nintendogs + Cats: Toy Poodle & New Friends to rozbudowana wersja klasycznego tamagotchi, czyli zabawki pozwalającej opiekować się wirtualnym zwierzęciem. W produkcji opracowanej przez Nintendo gracz może wybrać pomiędzy szczeniakiem jednej z kilku psich ras, a kotkiem, co stanowi główną różnicę w stosunku do pierwszej części serii, wydanej w 2005 roku na Nintendo DS. Wzorem oryginału gra została podzielona na trzy wersje, zawierające odrębne psie i kocie rasy. Nintendogs + Cats zostało zaprojektowane przez Shigeru Miyamoto, twórcę postaci hydraulika Mario oraz serii The Legend of Zelda, który w znacznym stopniu rozbudował swój kilkuletni pomysł. W części Nintendogs + Cats: Toy Poodle & New Friends do dyspozycji gracza oddany zostaje tytułowy pudel toy, a także kilku psich oraz kocich przyjaciół. W sumie we wszystkich trzech wersjach Nintendogs + Cats można sprawować opiekę nad ponad 20 różnymi podopiecznymi. Każdy wirtualny pies oraz kot posiada unikalną maść, jak również określoną płeć i charakter. Ten ostatni odgrywa bardzo ważną rolę w relacjach z użytkownikiem. Podczas rozgrywki należy więc stosować odpowiednie metody wychowawcze, celem właściwego ukształtowania przedstawiciela konkretnej rasy. Mikrofon pozwala na nauczenie podopiecznego reagowania na komendy głosowe, natomiast dotykowy ekran umożliwia interakcję z czworonogiem (głaskanie, mycie, wyprowadzanie na spacer). Zwierzaki reagują również ochoczo na zabawę, a także cieszą się, gdy obdarowujemy je różnego rodzaju przedmiotami (obroże, frisbee, kulki z wełny itp.). W zamian uczestniczą w zawodach oraz wystawach, zdobywając efektowne nagrody. Każda odsłona Nintendogs + Cats oferuje również szereg funkcji, odwołujących się bezpośrednio do cech Nintendo 3DS. Produkcja Shigeru Miyamoto robi zatem użytek z technologii 3D, a także ekranu dotykowego. Wykorzystując kamerkę pozwala również wyświetlić na ekranie np. fragment pokoju gracza, czyniąc z niego miejsce zabaw dla szczeniaków i kociąt (tzw. rzeczywistość rozszerzona). Zwierzaki reagują również pozytywnie na widok swojego właściciela. Interakcję tego rodzaju zapewnia system rozpoznawania twarzy osoby grającej (przy użyciu jednej z kamer wbudowanych w konsolę). Przechadzając się po mieście z włączonym 3DS-em można z kolei doprowadzić do wirtualnego spotkania z pieskiem lub kotkiem innego gracza (funkcja StreetPass).
|