W skład kolekcji wchodzą następujące gry:
Syberia Gracz wciela się w rolę Kate Walker, młodej prawniczki, która udaje się do Europy w celu dopełnienia formalności związanej z przejęciem pewnej fabryki zabawek przez firmę, w której jest zatrudniona. Na miejscu okazuje się jednak, że jej właścicielka nie żyje, a jedyny spadkobierca jej majątku, Hans Voralberg, zajął się poszukiwaniem tytułowej Syberii – wyspy, na której podobno wciąż żyją mamuty. Pannie Kate nie pozostaje zatem nic innego, jak ruszyć jego śladem. Pierwsza Syberia, podobnie jak późniejsze jej odsłony, to tradycyjna przygodówka. W trakcie rozgrywki na naszej drodze stają najrozmaitsze zagadki, a kluczem do sukcesu jest uważna obserwacja elementów otoczenia, pozyskiwanie informacji od postaci niezależnych, umiejętność kojarzenia faktów i właściwego wykorzystywania przedmiotów, jakie wpadają w ręce bohaterki.
Syberia 2 Druga część Syberii jest bezpośrednią kontynuacją część pierwszej (wg pierwotnych założeń obie gry stanowiły jedną całość). Historia rozpoczyna się dokładnie tam, gdzie skończył się poprzednik. Kate Walker wraz ze starym ekscentrykiem Hansem Voralbergiem kontynuują swoją długą i niebezpieczną ekspedycję mającą na celu odkrycie zaginionego świata.
Syberia 3 Akcja Syberii 3 rozgrywa się po wydarzeniach ukazanych w "dwójce". Główną bohaterką jest ponownie Kate Walker, nowojorska prawniczka, która udała się do Rosji, a konkretnie do Syberii, zmęczona swoim wielkomiejskim życiem. Walker, która zapada na chorobę i jest blisko śmierci, zostaje odnaleziona na porzuconej łodzi przez lud Jukoli, który odbywa właśnie pielgrzymkę do świętej ziemi, gdzie swoje jaja złożyć mają strusie śnieżne. Po wykurowaniu się bohaterka postanawia pomóc Jukolom, gdyż ci zmagają się nie tylko z trudami ciężkiej podróży, ale także z różnymi wrażymi siłami, np. ludźmi, którzy uważają ich za zagrożenie dla państwa rosyjskiego. |