Children of Morta to utrzymana w stylistyce retro produkcja, łącząca elementy roguelike’owego RPG i narracyjnej przygodówki. Tytuł został sfinansowany przy wsparciu użytkowników Kickstartera, a za jego powstanie odpowiada niezależne studio Dead Mage, znane wcześniej głównie za sprawą trzecioosobowego hack’n’slasha Garshasp. Tytułowa Morta to góra, której od pokoleń strzegą członkowie żyjącej na jej zboczu rodziny Bergsonów. W wyniku działania tajemniczej siły, znajdujące się głęboko pod górą źródło życia zostało jednak skażone, a wszystkie żywe stworzenia w okolicy zamieniły się w krwiożercze monstra. Wcielając się w kolejnych członków rodziny, gracze mają za zadanie odnaleźć nasiona życia i wykorzystać je do powstrzymania szerzącego się chaosu. Podczas zabawy kontrolujemy poszczególnych członków rodziny Bergsonów, z których każdy posługuje się nieco innymi umiejętnościami specjalnymi oraz odmiennymi stylami walki. Zabawa sprowadza się do przemierzania proceduralnie generowanych poziomów, zbierania przedmiotów oraz walki z napotkanymi potworami. Mimo że mechanika rozgrywki garściami czerpie z klasycznych roguelike’owych gier hack-and-slash, tytuł może pochwalić się bogatą fabułą, wzbogaconą wieloma wątkami pobocznymi. Podczas gry autorzy często zmuszają nas do dokonywania wyborów wpływających na dalszy bieg wydarzeń, dzięki czemu możemy kształtować własną, unikalną historię. W grze nie zabrakło oczywiście systemu rozwoju postaci oraz ekwipunku, który zgodnie z najnowszymi standardami możemy również modyfikować za pomocą systemu rzemiosła. Istotną rolę w grze pełni także alchemia, pozwalająca naszym bohaterom przygotowywać rozmaite eliksiry o różnym spektrum działania. Pod względem oprawy Children of Morta wykorzystuje klasyczną pixel-artową stylistykę, przypominającą produkcje z przełomu lat 80-tych i 90-tych XX wieku. Autorzy postarali się jednak o współczesne efekty świetlne oraz sporą dozę artyzmu, dzięki czemu lokacje w grze nabrały pięknego, nostalgicznego wyglądu. |