Unikalne połączenie strategii, gry przygodowej i ekonomicznej. Gracze przenoszą się do XV-wiecznej Portugalii i zarządzają kompanią handlową. Celem rozgrywki jest odnalezienie legendarnego kraju Zipangu, jak również sporządzenie dokładnej mapy świata. Akcja Neo Atlas 1469 rozpoczyna się w 1466 roku w Portugalii. Gracze poznają historię Antonio Gomeza, admirała, który służył w naszej kompanii handlowej, ale zaginął na morzu po starciu z piratami. Pierwsze trzy lata zabawy spędzamy na odbudowaniu firmy, zatrudnianiu i pozwaniu nowych kapitanów statków oraz poszukiwaniach wraku okrętu Gomeza. Po upływie tego czasu od samego króla Portugalii otrzymujemy główne zadanie kampanii gry. Daje on nam trzydzieści lat na odnalezienie legendarnego kraju o nazwie Zipangu (Japonia), mającego opływać w bogactwa i posiadać ogromne zasoby złota i srebra. Fabuła przedstawiona została podobnie do visual novel, za pośrednictwem dialogów z rożnymi postaciami niezależnymi. Ekspedycje to najbardziej unikalny element gry. Nie kontrolujemy bezpośrednio statku ani przebiegu wyprawy, ale wysłuchujemy raportu jego kapitana, który streszcza nam przeżyte przygody i opisuje odkryte lądy. Raport możemy zaakceptować lub odrzucić. Wybierając pierwszą opcję, odkrywamy kolejny kawałek mapy i czasami otrzymujemy dostęp do nowych zasobów. Dzięki temu systemowi zbudowany w ten sposób obraz świata jest za każdym razem inny i może przybrać kompletnie fantastyczne kształty. Model ekonomiczny Neo Atlas 1469 jest nieskomplikowany i nie powinien sprawić znacznych problemów graczom, którzy wcześniej nie mieli częstej styczności ze strategiami. Poza handlem zajmujemy się także zatrudnianiem pracowników oraz kupowaniem okrętów. |