Super Mario 3D World to piętnasty tytuł z wydawanej przez Nintendo serii gier zręcznościowych Super Mario. Jest to zarazem pierwsza pozycja należąca do tego cyklu przeznaczona na konsolę Wii U. Gra rozwija rozwiązania spotykane w poprzednich odsłonach cyklu, za wzór biorąc szczególnie Super Mario 3D Land, wydane na konsolę 3DS w 2011 roku.
Podobnie jak w przypadku wspomnianego tytułu, mamy tutaj do czynienia z lekką, trójwymiarową grą platformową, która miejscami zamienia się w klasyczną, side-scrollowaną zręcznościówkę, kiedy to obserwujemy akcję z boku. Przemierzamy kolorowe lokacje o liniowej strukturze, wypełnione przeszkodami i przeciwnikami do pokonania oraz prostymi zagadkami logicznymi. Na początku każdego poziomu wybieramy jedną z czterech postaci, kontrolę nad resztą powierzając sztucznej inteligencji. Dostęnymi bohaterami są Mario, Luigi, Księżniczka Peach i Toad, a każde z nich dysponuje wyjątkowymi zdolnościami – Luigi potrafi na ten przykład wysoko skakać, a Toad bardzo szybko biega. Oprócz wspomnianych utrudnień, w przemierzanych lokacjach czekają na nas również rozmaite „znajdźki”, jak monety czy power-upy. Wśród tych ostatnich znajdziemy absolutną nowość dla całej serii, a mianowicie dzwonek zamieniający postać w kota. Będąc w takiej formie, możemy szybciej się poruszać, skuteczniej atakować przeciwników oraz wspinać się w niedostępne wcześniej obszary. Gra prezentuje styl graficzny, do jakiego przyzwyczaiły nas poprzednie odsłony serii, choć z uwagi na specyfikację platformy, na którą ją przygotowano, oprawa jest bardziej szczegółowa i obfituje w większą ilość efektów. Będąc przy temacie strony technicznej, warto również wspomnieć, że Super Mario 3D World wykorzystuje możliwości oferowane przez ekran dotykowy kontrolera konsoli Wii U – używając go, możemy np. ujawnić niewidoczne gołym okiem bloki, które kryją kolejne monety, lub nawet osłabić przeciwników. Gra oferuje także wsparcie dla usługi Off-TV Play, umożliwiając zabawę bez udziału telewizora, przy wykorzystaniu wyłącznie wspomnianego ekranu na kontrolerze. Jak wspomniano, pieczę nad pozostałymi postaciami w drużynie sterowanego bohatera sprawuje sama gra, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by zaprosić do zabawy maksymalnie troje przyjaciół i razem przemierzać poziomy, pomagając sobie wzajemnie. Możliwe jest też spróbowanie swoich sił w trybie, w którym liczy się rywalizacja między graczami. |
torq314
1 0
Zachwycająca
Mimo drobnego spięcia z terminem dostawy, wszystko dobrze się skończyło, mam już i gram. Gra jest zachwycająca, śliczna i grywalna i jak zwykle pełna tysiąca i jeden pomysłów. Formuła najbardziej przypomina konsolkowe 3D Land, ta sama jest struktura świata i pomysł na ograniczoną swobodę kamery (kilka predefiniowanych pozycji ale nigdy nie można jej np. obrócić o 360 stopni). Nowe wdzianka są kapitalne, a rządzi nad wszystkimi kot, który fajne zagadki wspinaczkowe wnosi. Poza tym, jak zwykle, czym dalej tym trudniej, a wyczesanie wszystkiego zajmie pewnie sporo czasu. Brać, grać, nie od wczoraj wiadomo że samo WiiU to może być trochę mało jak na apetyt wyrobionego gracza, ale jako dodatek do drugiej konsoli wydaje się koniecznością, dla takich gier jak ta.