Super Mario 3D World to piętnasty tytuł z wydawanej przez Nintendo serii gier zręcznościowych Super Mario. Jest to zarazem pierwsza pozycja należąca do tego cyklu przeznaczona na konsolę Wii U. Gra rozwija rozwiązania spotykane w poprzednich odsłonach cyklu, za wzór biorąc szczególnie Super Mario 3D Land, wydane na konsolę 3DS w 2011 roku. Podobnie jak w przypadku wspomnianego tytułu, mamy tutaj do czynienia z lekką, trójwymiarową grą platformową, która miejscami zamienia się w klasyczną, side-scrollowaną zręcznościówkę, kiedy to obserwujemy akcję z boku. Przemierzamy kolorowe lokacje o liniowej strukturze, wypełnione przeszkodami i przeciwnikami do pokonania oraz prostymi zagadkami logicznymi. Na początku każdego poziomu wybieramy jedną z czterech postaci, kontrolę nad resztą powierzając sztucznej inteligencji. Dostęnymi bohaterami są Mario, Luigi, Księżniczka Peach i Toad, a każde z nich dysponuje wyjątkowymi zdolnościami – Luigi potrafi na ten przykład wysoko skakać, a Toad bardzo szybko biega. Oprócz wspomnianych utrudnień, w przemierzanych lokacjach czekają na nas również rozmaite „znajdźki”, jak monety czy power-upy. Wśród tych ostatnich znajdziemy absolutną nowość dla całej serii, a mianowicie dzwonek zamieniający postać w kota. Będąc w takiej formie, możemy szybciej się poruszać, skuteczniej atakować przeciwników oraz wspinać się w niedostępne wcześniej obszary. Gra prezentuje styl graficzny, do jakiego przyzwyczaiły nas poprzednie odsłony serii, choć z uwagi na specyfikację platformy, na którą ją przygotowano, oprawa jest bardziej szczegółowa i obfituje w większą ilość efektów. Będąc przy temacie strony technicznej, warto również wspomnieć, że Super Mario 3D World wykorzystuje możliwości oferowane przez ekran dotykowy kontrolera konsoli Wii U – używając go, możemy np. ujawnić niewidoczne gołym okiem bloki, które kryją kolejne monety, lub nawet osłabić przeciwników. Gra oferuje także wsparcie dla usługi Off-TV Play, umożliwiając zabawę bez udziału telewizora, przy wykorzystaniu wyłącznie wspomnianego ekranu na kontrolerze. Jak wspomniano, pieczę nad pozostałymi postaciami w drużynie sterowanego bohatera sprawuje sama gra, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by zaprosić do zabawy maksymalnie troje przyjaciół i razem przemierzać poziomy, pomagając sobie wzajemnie. Możliwe jest też spróbowanie swoich sił w trybie, w którym liczy się rywalizacja między graczami. |
Sebatrox
1 2
Piękna sprzedaż tej gry. fanboje już pękają z bólu. ponad 4mln kopii. Brawo Nintendo.
Bauer
0 2
Widac po sprzedazy WiiU (niewarto nawet szukac cyferek, wszyscy wiemy, ze to klapa).
BTW: tylko ktos bez mozgu ocenia wartosc gry po jej sprzedazy, ale kim jest mala dziewczynka to wiadomo
Sebatrox
2 1
Widać po sprzedaży world of FF 0.18mln
Bauer
0 2
A to z pewnoscia nie jest gra dla fanow World of WW, bo oni preferuja inteligenta rozrywke zamiast skakania nudnym Marianem po kolorowych klocuszkach