Strider to dynamiczna platformówka należąca do popularnego cyklu firmy Capcom. Grę opracowało amerykańskie studio Double Helix Games, ale produkcję nadzorował japoński zespół, w skład którego wchodziło wielu weteranów serii.
Akcja gry osadzona została w ponurej wizji przyszłości, w której naszą planetą rządzi okrutny dyktator znany jako Arcymistrz Meio. Wcielamy się Hiryu – wojownika, który osiągnął rangę „Super A” jako najmłodszy agent w historii organizacji Strider. Naszym zadaniem jest zamordowanie Meio. Autorzy nie położyli dużego nacisku na fabułę. Zamiast tego scenariusz jest głównie pretekstem do walki z hordami wrogów. Twórcy pozostali wierni podstawowym rozwiązaniom poprzednich odsłon. Grafikę wykonano w pełnym 3D, ale mechanizmy rozgrywki są dwuwymiarowe. Zabawa sprowadza się głównie do eksplorowania pełnych przeszkód poziomów oraz walce z hordami nieprzyjaciół. Szczególny nacisk położono na system sterowania. Umożliwia on błyskawiczne wyprowadzanie skomplikowanych manewrów akrobatycznych i ataków. Możemy m.in. biegać po ścianach, walczyć w powietrzu, odbijać mieczem kule, podpalać wrogów oraz korzystać z pomocy sojuszniczych robotów. Jednocześnie twórcy nie zapomnieli o wprowadzeniu nowych rozwiązań. Zamiast statycznej serii poziomów gra oferuje nieliniowy świat złożony z połączonych ze sobą map. Gracze otrzymują sporą swobodę w wyborze kolejności eksploracji lokacji. Wraz z postępami w rozgrywce Hiryu będzie uczył się nowych umiejętności, które pozwolą na powrót do odwiedzonych wcześniej miejsc i dotarcie do niedostępnych przedtem sekcji. |