(aby wyświetlić ocenę muszą zagłosować jeszcze 3 osoby)
Blackguards 2 gra RPG z turowym systemem walki. Produkcję opracowało niemieckie studio Daedalic Entertainment, czyli ten sam zespół, który odpowiadał za pierwszą część, wydaną w 2014 roku.
Akcja kontynuacji ponownie osadzona została w krainie fantasy znanej jako Aventuria, a kampania rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach z pierwszej części. Banda kryminalistów i rzezimieszków powstrzymała siły Dziewięciu Hord, ale większość z nich przypłaciła to życiem, zaś garstce ocalałych nie wiedzie się za dobrze. Krasnolud Naurim rozpoczął karierę hulaki, czemu zawdzięcza utratę majątku oraz zdobycie potężnego „mięśnia piwnego", a mag Zurbaran został sprzedany na targu jako niewolnik za symbolicznego miedziaka. Natomiast wojownik Takate powrócił do leśnego ludu i spędza czas na porywaniu ludzi oraz zmuszaniu ich do walki na śmierć i życie na arenach gladiatorskich.
Główną bohaterką gry jest bezwzględna kobieta imieniem Cassia, która nie cofnie się przed niczym, aby zrealizować swoje ambicje. Świadoma sławy pogromców Dziewięciu Hord postanawia zwerbować Naurima, Zurbarana i Takate, aby z ich pomocą zasiąść na Rekinim Tronie oraz przejąć władzę w królestwie. Kampania osadzona została głównie w południowych regionach Aventurii i zapewnia ponad 20 godzin zabawy.
Blackguards 2 koncentruje się na toczeniu turowych bitew. Zasady potyczek oparte są na mechanizmach stołowej gry fabularnej The Dark Eye, ale jednocześnie zostały mocno zmodyfikowane, tak aby starcia były szybsze i bardziej dopasowane do pecetowej specyfiki. Podczas bitew kluczową rolę odgrywa właściwe wykorzystywanie elementów otoczenia oraz unikalnych zdolności członków drużyny. Za sukcesy nagradzani jesteśmy punktami doświadczenia, które wydajemy na ulepszanie umiejętności postaci.
Nowością jest nadanie walkom dodatkowego strategicznego kontekstu. Poza standardowymi misjami podczas zabawy zajmujemy się również podbijaniem terytoriów na mapie Aventurii, a następnie odpieraniem ataków wrogich armii. Autorzy nie zapomnieli także o wprowadzeniu nowych umiejętności, przedmiotów oraz przeciwników. Ponadto zaimplementowali liczne poprawki zasugerowane przez fanów pierwszej części, takie jak ulepszone systemy widoczności, formacji oraz osłon.