Nihilumbra jest debiutanckim dziełem hiszpańskiego studia BeautiFun Games pod kierunkiem Kevina Cerda. Produkcja stworzona została z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego iOS, jednak ze względu na dużą popularność doczekała się także konwersji na inne platformy sprzętowe.
Głównym bohaterem gry jest zrodzony z nicości Born, któremu w bliżej nieokreślony sposób udało się wyrwać z pustki i pojawić w fantastycznym świecie Nihilumbra. Uciekając przed swym przeznaczeniem, heros musi sprostać czekającym go wyzwaniom, w których kluczowa okazuje się umiejętność czerpania mocy z otaczających go kolorów. Nihilumbra łączy elementy platformówki, gry logicznej i przygodowej. Zadaniem gracza, który kontroluje poczynania Borna, jest pokonywanie przeszkód oraz omijanie przeciwników (tych ostatnich nie da się wyeliminować). Zabawa toczy się w pięciu rozległych krainach, przy czym w każdej pojawia się jeden nowy kolor o specyficznych właściwościach (np. niebieski sprawia, wskazana powierzchnia staje się śliska, a brązowy – klejąca). Gra odznacza się estetycznie wykonaną, dwuwymiarową oprawą graficzną, przywodzącą skojarzenia m.in. z Limbo oraz Oddworld: Abe's Oddysey. Całości wrażeń estetycznych dopełnia klimatyczny podkład dźwiękowy. |