The Walking Dead: Saints & Sinners to rozbudowana gra akcji stworzona z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. Produkcja została opracowana i wydana przez firmę Skydance Interactive, a oparto ją na licencji popularnej serii komiksów pod tytułem The Walking Dead autorstwa Roberta Kirkmana. Akcja gry The Walking Dead: Saints & Sinners toczy się kilka lat po wybuchu tajemniczej epidemii zmieniającej ludzi w tytułowe żywe trupy. Ci, którym udało się przeżyć, są zmuszeni do ciągłej walki o przetrwanie – zagrożenie w tym niegościnnym świecie stanowią nie tylko zombie, lecz także pozostali ludzie. Produkcja przenosi nas do Nowego Orleanu, gdzie wojnę o wpływy toczą dwie zwaśnione frakcje próbujące wprowadzić w mieście własne zasady. Pierwszą z nich jest Wieża (ang. The Tower), na której czele stoi niejaka Mama; druga to Odzyskani (ang. Reclaimed), których przywódcą jest charyzmatyczny Jean-Baptiste. Miasto skrywa także pewną tajemnicę, a jej odkrycie może odmienić losy tego brutalnego konfliktu. W trakcie zabawy wcielamy się w bohatera, który walcząc o przeżycie kolejnego dnia, musi opowiedzieć się po którejś ze stron... bądź sprawnie lawirować pomiędzy nimi, jednocześnie pomagając postronnym mieszkańcom Nowego Orleanu... lub troszcząc się tylko o siebie. W The Walking Dead: Saints & Sinners akcję ukazano z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W trakcie zabawy przemierzamy rozległe lokacje inspirowane prawdziwymi dzielnicami Nowego Orleanu (jak Garden District czy Bywater). Filarem gry jest kampania fabularna, podczas której wykonujemy różnorodne zadania. To, komu zdecydujemy się pomóc, a kogo zostawimy samemu sobie, rzutuje na dalszy przebieg opowieści; dodatkowo na realizację każdego zlecenia zazwyczaj jest więcej niż jeden sposób. Ważnym elementem zabawy jest walka z przeciwnikami. Podczas starć robimy użytek z szerokiego wachlarza broni białej oraz palnej. Oręż i amunicję znajdujemy bądź wytwarzamy w oparciu o rozbudowany system craftingu; każdy element wyposażenia można rozmontować, a do produkcji nowych potrzebujemy zarówno określonych zasobów, jak i specjalnych projektów. Jeśli w danym momencie nie dysponujemy żadnymi środkami obrony, możemy ratować się znalezionymi przedmiotami pokroju krzeseł, próbować swoich sił w walce wręcz lub wymierzyć nienaładowanym pistoletem we wroga, licząc na to, że da się zastraszyć (co jednak z oczywistych względów nie działa na zombie). Choć nic nie stoi na przeszkodzie, by atakować oponentów z okrzykiem bojowym na ustach, często lepszym rozwiązaniem jest działanie w ukryciu (twórcy pozwalają nam nawet korzystać z kamuflażu umożliwiającego przebywanie w otoczeniu zombie) i eliminowanie ich z zaskoczenia. Poza tym zabawę uatrakcyjnia możliwość wspinania się na elementy otoczenia jak samochody lub ściany budynków, co można wykorzystać na własną korzyść, na przykład do zgubienia pościgu albo zaatakowania przeciwnika z góry. Trójwymiarowa grafika gry The Walking Dead: Saints & Sinners prezentuje wysoki poziom wykonania. Podobać się mogą przede wszystkim pełne detali lokacje, jednak na uwagę zasługują również szczegółowe modele przeciwników. Warto zaznaczyć, że gra jest wyjątkowo brutalna. |