CrossCode to dynamiczna dwuwymiarowa gra RPG osadzona w klimatach science fiction. Rozgrywka opiera się na zręcznościowych walkach z licznymi przeciwnikami oraz na rozwiązywaniu zagadek logicznych. Za opracowanie CrossCode odpowiada niezależne niemieckie studio Radical Fish Games, kwestiami wydawniczymi zajęła się zaś firma Deck13 Interactive. Podczas tworzenia gry twórcy inspirowali się tytułami retro, pochodzącymi z konsol SNES oraz PlayStation. W ramach finansowania produkcji uruchomiona została kampania na platformie Indiegogo, gdzie autorom udało się uzyskać ponad 110% potrzebnych funduszy. Przed oficjalną premierą CrossCode funkcjonowało w ramach wczesnego dostępu (Early Access) na platformie Steam. CrossCode przenosi nas do świata dalekiej przyszłości, w której ludzie spędzają wolny czas, przeżywając przygody w futurystycznej grze MMO o nazwie CrossWorlds. Od współczesnych gier tego typu CrossWorlds różni się tym, że jej świat nie jest zlokalizowany wyłącznie w przestrzeni wirtualnej, ale na pograniczu cyberprzestrzeni i świata realnego: awatary graczy poruszają się w specjalnie do tego wyznaczonych rzeczywistych lokacjach, a postronni mogą obserwować ich poczynania przez gogle AG (Augmented Reality). Postacią, w którą wcielamy się podczas gry, jest Lea – niegdyś bywalczyni CrossWorlds, logująca się do świata gry jako młoda, niebieskowłosa dziewczyna. Powrót Lei do CrossWorlds podyktowany jest smutną koniecznością: bohaterka cierpi na zanik pamięci, a część administracji twierdzi, że ponowne odwiedzenie kolorowego MMO może pomóc jej w odzyskaniu wspomnień. Szybko okazuje się, że niektórzy mieszkańcy CrossWorlds pamiętają Leę i mają wobec niej własne, niecne plany… CrossCode to dynamiczne RPG, pełen zręcznościowych walk i zagadek logicznych. Świat gry prezentowany jest przy pomocy grafiki 2D, ale trzeci wymiar również jest obecny – niektóre obiekty pozostaną poza zasięgiem naszej broni, dopóki nie wskoczymy na wyżej położony przedmiot i nie zrównamy się z celem. Jako że bohaterka gry należy do klasy Spheromancer, jej głównym rodzajem broni są energetyczne kule, które może szybko wystrzeliwać jedną za drugą. Przytrzymując klawisz strzału, kule możemy ładować, co podnosi ich celność, siłę, a także sprawia, że pociski odbijają się od ścian – ta mechanika jest kluczowa przy rozwiązywaniu wielu zagadek. Bywa, że naładowana kula musi odbić się od konkretnych elementów i dopiero po tym trafić w cel. Co ciekawe, jeśli atak wykonamy, trzymając celownik blisko postaci, Lea nie wystrzeli kuli, ale zada szybki cios bronią białą. Nasza bohaterka potrafi też tworzyć tarczę absorbującą część obrażeń oraz wykonać szybki unik w dowolnym kierunku. Jako że gra należy do kategorii RPG, nasza postać zbiera doświadczenie i awansuje na kolejne poziomy. Możemy też wyposażać ją w różnego rodzaju przedmioty, mające wpływ na statystyki. Nowe umiejętności odblokowujemy na specjalnym drzewku zwanym Circuit (czyli Obwód). CrossCode oparte zostało na technologii silnika Impact.JS. Przy tworzeniu oprawy graficznej (zrealizowanej w stylu pixel art), jak i oprawy dźwiękowej, twórcy inspirowali się tytułami z lat dziewięćdziesiątych, stworzonymi na takie platformy jak Super Nintendo Entertainment System (SNES) i PlayStation. |