Trials of Mana to kompletny remake trzeciej odsłony jRPG-ów akcji spod szyldu Mana (jap. Seiken Densetsu), za którego produkcję odpowiada japońska firma Square Enix. Cykl rozpoczął życie w 1991 roku na przenośnym Game Boyu jako spin-off serii Final Fantasy, mocno inspirowany grą The Legend of Zelda. Nowa seria osiągnęła szczyt popularności na konsoli SNES, na której ukazały się jej dwie najważniejsze i najlepiej oceniane części – Secert of Mana oraz Trials of Mana. Wraz z premierą Legend of Mana na pierwszym PlayStation w 1999 roku marka zaczęła popadać w zapomnienie. Po kilkunastu latach, głównie dzięki wiernym fanom, Square Enix zaczął sobie jednak o niej przypominać, oferując mobilne reedycje oraz remaki, takie jak Secret of Mana z 2018 roku na PlayStation 4, PlayStation Vitę i PC. Trials of Mana zabiera nas do świata, w którym słowo Mana używane jest do określania eterycznej i wszechobecnej energii, stworzonej przez boginię, która wykuwając magiczny miecz, uratowała świat przed ośmioma boskimi bestiami. Po dokonaniu tego heroicznego czynu usnęła i zamieniła się w Drzewo Many. Historia rozgrywa się na długo po tych wydarzeniach, kiedy to do życia budzą się ponownie pokonane monstra, a Mana zaczyna znikać z powierzchni ziemi, kończąc tym samym epokę pokoju i dobrobytu. W trakcie zabawy śledzimy losy kilku różnych bohaterów, których ścieżki krzyżują się ze sobą w niespodziewany sposób. Trials of Mana jest klasycznym RPG-iem akcji, w którym wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Podczas zabawy kontrolujemy kilku różnych bohaterów dysponujących unikalnymi stylami walki i atakami. Ich umiejętności oraz siła opisane są szeregiem statystyk, na które wpływa ekwipunek. W czasie gry pokonujemy wiele typów przeciwników, w tym potężnych i górujących nad nami bossów. W przeciwieństwie do wydanego w 2018 roku remaku Secret of Mana, Trials of Mana dysponuje znacznie większym budżetem, który pozwolił twórcom zaoferować aktorski dubbing postaci, nową ścieżkę dźwiękową, a także wysokiej jakości trójwymiarową oprawę graficzną, starającą się zachować styl i klimat dwuwymiarowego oryginału. |