Do Not Feed the Monkeys jest unikalną produkcją łączącą cechy symulacji oraz gier strategicznych i logicznych. Za jej powstanie odpowiadają niezależne zespoły Fictiorama Studios i BadLand Games. W Do Not Feed the Monkeys gracz wciela się w nowego członka tajnego stowarzyszenia znanego jako The Primate Observation Club. Jego zadaniem jest obserwacja ludzi (tytułowych „małp”) i pozyskiwanie cennych informacji na temat ich sekretów. W Do Not Feed the Monkeys przyglądamy się życiu rozmaitych osobistości przez kamery bezpieczeństwa. Podsłuchując prowadzone przez nie rozmowy, a także obserwując wykonywane przez nie czynności, dowiadujemy się o nich rozmaitych rzeczy. To, co zrobimy z tymi informacjami, zależy wyłącznie od nas. Możemy bowiem stosować się do tytułowego polecenia i „nie karmić małp”, a więc w żaden sposób nie ingerować w ich życie, bądź wręcz przeciwnie – użyć swojej wiedzy przeciwko nim, by w ten sposób zarobić dodatkowe pieniądze (co jednak niesie ze sobą rozmaite konsekwencje, często niemożliwe do przewidzenia). Warto jednak pamiętać, że dzięki gotówce (której wiecznie jest zbyt mało) protagonista może opłacić mieszkanie czy zaopatrywać się w niezbędne do przeżycia jedzenie oraz picie. Poza tym w trakcie zabawy gracz musi dbać o jego stan zdrowia, od czasu do czasu pozwalając mu się wyspać. Na to ostatnie należy jednak wybrać odpowiedni moment, gdyż wówczas nasz podopieczny traci możliwość obserwacji swoich „ofiar”, przez co może przegapić przydatną wskazówkę. Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że chcąc dowiedzieć się wszystkiego, bohater musiałby przyglądać się kilku celom jednocześnie, co jest niemożliwe do wykonania. Z tego względu jedno ukończenie gry nie wystarczy, by poznać wszystkie jej aspekty. Do Not Feed the Monkeys posiada prostą dwuwymiarową grafikę wykonaną w technice pixel art. |