MotoGP 18 to opracowane z myślą o konsolach obecnej generacji wyścigi motocyklowe. Produkcja jest symulacją i stawia na oddanie realizmu wyscigów, oferując wysoki poziom trudności, idealnie oddane zachowanie maszyn oraz zaawansowany silnik fizyczny. Produkcja bazuje na oficjalnej licencji Motocyklowych Mistrzostw Świata i pozwala na zabawę w kilku trybach solo oraz dla wielu graczy. Ponadto w sieciowych zawodach mogą wspólnie bawić się posiadacze PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4. Autorzy włożyli wiele wysiłku w zapewnienie wysokiego poziomu realizmu, przez co opanowanie maszyn stanowi duże wyzwanie. W porównaniu z poprzednimi odsłonami gruntownemu remontowi poddano fizykę, tak aby jazda była jeszcze bliższa rzeczywistości. Projekt pomyślano jako restart serii, mający wynieść ją na nowe wyżyny jakości. Kluczowym elementem tego było porzucenie starego silnika graficznego na rzecz technologii Unreal Engine, co poskutkowało znacznie ulepszoną oprawą wizualną. |