12 miesięcy gwarancji
Przedstawiamy jeszcze mocniejsze PS4. Najpotężniejsze PlayStation, jakie dotąd powstało. Spektakularne gry i rozrywka Niesamowicie żywa rozgrywka, zachwycająco ostre filmy i niewiarygodne szczegóły, gdzie nie spojrzysz. Jeszcze większa moc PS4 Pro zawiera najwyższej klasy technologie, które gwarantują najszybsze, najostrzejsze i najbardziej płynne wrażenia z gry, jakie kiedykolwiek widziano. Moc Gry ożywają na ekranie dzięki doskonałej grafice i niewiarygodnie realistycznym szczegółom, które stały się możliwe dzięki większej mocy urządzenia. Prędkość Akcja na ekranie toczy się jeszcze szybciej, jest bardziej płynna i emocjonująca, ruch jest bardziej wyraźny – wszystko to dzięki większej szybkości klatek, które są też bardziej stabilne. Gry na zupełnie nowym poziomie Na telewizorach 4K gry na PS4 oferują niezrównaną wizualną precyzję ponieważ jakość 4K gwarantuje doskonałą wyrazistość nawet najmniejszych szczegółów*. Żywe kolory HDR zapewniają, że Twoje przygody będą realistyczne i nieprawdopodobnie pełne życia. Niesamowita rozrywka Przesyłaj strumieniowo najgłośniejsze filmy, najciekawsze programy telewizyjne i najnowsze teledyski w zachwycającej jakości nawet 4K*, z serwisów takich jak Netflix, YouTube oraz z wielu aplikacji rozrywkowych, które będą wkrótce dostępne. Jakość treści jest poprawiana automatycznie, by uzyskać najlepszą możliwą jakość. Więcej możliwości utrzymywania kontaktu Możesz bezproblemowo łączyć się ze znajomymi i udostępniać im treści. Funkcja Share Play w jakości 1080p Pozwól znajomym poznawać Twoje gry w doskonałej jakości. Funkcja Gra zdalna w jakości 1080p Przesyłaj strumieniowo gry do wszystkich obsługiwanych urządzeń w niezrównanej jakości. Lepsze Wi-Fi Możesz wybrać tryb 2,4 GHz lub 5 GHz, by bezproblemowo korzystać ze swojego łącza szerokopasmowego. Specyfikacja techniczna PS4 Pro – szczegóły CPU x86-64 AMD Jaguar, osiem rdzeni 2,1GHz GPU 4.20 TFLOPS, AMD Radeon – 36 jednostek Polaris 911MHz Pamięć 8 GB DDR5 Dysk twardy 1TB Rozmiary 295 mm × 55 mm × 327 mm (szerokość, wysokość, głębokość) Waga Około 3,3 kg Napędy optyczne Blu-ray 6x CAV, DVD 8x CAV Wejścia/wyjścia 3x USB 3.1, 1x AUX Komunikacja Ethernet, IEEE 802.11, Bluetooth 4.0 Pobór prądu Maksymalnie 310 W Temperatura pracy 5°C – 35°C Złącze audio/video HDMI (4K/HDR), digital optical |
Roxas
2 4
Konsola bardzo głośna (jak stare PS4) i tylko dla ludzi z telewizorami 4K. Zauważyłem jednak, że tryby 4K są zazwyczaj pełne spowolnień. Z kolei Boost Mode powoduje różne dziwne problemy, rodem z PC.
Dla mnie to porażka Sony i mam nadzieję, że już nigdy więcej nie będą próbowali zamienić PlayStation w PC.
kriss
3 1
Bardzo dobra konsola. Mocniejsze bebechy robią swoje więc można cieszyć się lepszą grafiką oraz zwiększoną płynnością animacji.
ijanek
3 0
Przydałoby się lekkie obniżenie ceny tej konsoli, a także wypuszczenie jakiś bundli z grami.
Pzdr.
J.I.
Roxas
3 3
Pro nie sprzedaje się najlepiej, więc Sony już zaczyna kombinować. Zaczęło od Boost Mode, łamiąc swoje wcześniejsze obietnice. Pewnie zaraz zaczną wydawać gry tylko n Pro, plując ludziom w twarz.
Tak to jest, kiedy ktoś staje się monopolistą.
Roxas
3 2
Ludzie, do czego Wam nowe konsole co 2 lata? Widziałem te wszystkie PRO ulepszenia na PS4P i dla mnie to nie ma żadnego znaczenia. Kilka klatek więcej tu i tam, odrobinę mniej "schodków", delikatnie lepsze filtrowanie tekstury? Litości, jeśli gra jest wciągająca, to i tak nie zwraca się na to uwagi. Jeśli ktoś ma obsesję na punkcie brania każdego piksela pod lupę, to i tak *zawsze* będzie siedzieć na PC. Konsole oferują inny typ rozgrywki. Są egalitarne, a nie elitarne.
Porównywanie konsol do telefonów komórkowych to zwykły absurd. Ci wszyscy szefowie z korporacji po prostu za bardzo odrywają się od rzeczywistości. Przyklejają się za to do cyferek i wykresów, których nawet nie potrafią analizować w szerokim ujęciu.
ijanek
2 1
@Sebatrox
@Roxas
Zwrówno twórcy Scorpio, jak i PS4 Pro wyraźnie sugerują się cyklem życia iPhone'ów. Śmiem tylko stwierdzić, że taki model biznesowy nie za bardzo pasuje do rynku konsol, gdzie premierowe gry kosztują aż 60 $/€. Apple może pozwolić sobie na wypuszczanie nowych modeli telefonów/tabletów co rok lub dwa lata, bo to inna kategoria produktowa. Tego oczekują klienci i rynek.
Rynek konsol zawsze był bardziej zachowawczy, a jak ktoś tak bardzo chce w miarę szybko modernizować sprzęt, w każdym momencie może wybrać PC-ty, a nie konsole. Proste.
Pzdr.
J.I.
Sebatrox
2 2
Roxas~ fakt, że może nie być już tradycyjnych generacji ze strony MS nie jest przeszkodą, jeżeli taki upgrade będzie co 4-5 lat. Nie co 2-3 lata.Pamiętam, że pod koniec poprzedniej generacji wszyscy narzekali, że gry konsolowe za bardzo odbiegały jakościowo od wersji na PC.
Sebatrox
2 2
nawet jak to upgrade to przynajmniej na miarę next gena a nie jak w przypadku sony gdzie podkręcili GPU i CPU. Dlatego gry jak TLoU czy Uncharted nigdy nie będą działać w natywnej rozdzielczości 4K. MS dobrze zrobił czekając dłużej bo po co teraz pakować się w jakiś checkboard rendering.
ijanek
2 1
Jeszcze jedno odnośnie opinii Sebatroxa, iż CDP nie będzie wspierał PS Pro.
Całkmiem możliwe, że za rok w momencie premiery Scorpio, Wiedźmin 3 dostanie potężną łatkę dostosowującą superprodukcję polskiego studia do wydajności nowej konsoli. To nie jest takie czcze gadanie. Pamiętacie, jak W3 był promowany na konferencjach MS (także na E3), pamiętacie bonus dla kolekcjonerki w wersji na Xbox One?
Kto wie, może korporacja z Redmond wyłoży trochę martwych prezydentów dla CDP RED i za rok ujrzymy łatkę Wiedźmina Trzeciego na MS Scorpio... Nie wspominam już o tym, że Cyberpunk raczej na pewno będzie przystosowany do nowej konsoli Microsoftu (do PS4 Pro zapewne również).
Pozdrawiam.
J.I.
Bauer
0 3
To malo wiesz: Scorpio to upgrade, a XOne tez ma odpalac wszystkie gry na te platforme -- tak jak PS4 tytuly z PS4 Pro.
ijanek
1 0
@Roxas
Tylko, że te raporty są punktem odniesienia dla całej branży IT oraz wszelkiej maści analityków finansowo-giełdowych. Sad but true...
J.I.
Roxas
1 0
*jeśli będziemy
M$ jasno powiedział, że to nie jest nowa generacja, z tym że później zaczął sugerować, iż być może w ogóle nie będzie już generacji, tylko pełne pececiarstwo. A jeśli tak się stanie, to ograniczę się do retro.
Sebatrox
2 2
Tylko z tego co wiem microsoft nic nie powiedział czy scorpio to upgrade czy już nowa generacja.
Roxas
1 1
Nie ma nic gorszego niż te raporty, bo one próbują kreować rzeczywistość, zamiast ją oddawać. Kreować pod dyktando bezdusznych rad nadzorczych. Jeśli będzie się temu biernie przyglądać, za kilka lat obudzimy się ze zbiorową ręką w metaforycznym nocniku.
ijanek
2 0
Problem zarówno z PS4 Pro, jak i z MS Scorpio jest taki, że oba modele są (będą) konsolami przejściowymi wypuszczonymi na rynek w połowie generacji.
Moją największą obawą jest to, iż jeśli za te 4-5 lat pojawi się następna generacja, to obaj giganci będą wspierać konsole oraz gry wydane tylko od roku 2016 czy 2017 (granica umowna), tzn. od daty wydania konsol przejściowych. Może się pojawić problem wsparcia zarówno dla konsol jak i gier wydanych w latach 2013-2016/17.
Co do zarzutów Roxasa, to w pełni się zgadzam. Ale popatrzmy na cały proces produkcyjny i wydawniczy z punktu widzenia developerów/producentów. Zlecają oni badania, które segmenty się sprzedają, a tutaj liczą się twarde dane. Najlepiej sprzedają się strzelanki, wyścigówki, przygodowe gry akcji, gry epizodyczne, troszkę casualowych gier rodzinnych (Nintendo). Takie skradanki, dobre przygodówki, duże strategie czy nawet ambitne RPG powoli spadają do niszy.
Nie wspominam już o tym, że tytuły AAA coraz bardziej wypychane są z rynku przez produkcje mobilne. Wnioski z raportów Gartnera są bezlitosne. Być może, by obniżyć koszty i zwiększyć zyski wydawców, kolejna generacja będzie oparta na streamingu/abonamentach. Oby nie, ale takiej ewentualności nie można wykluczyć...
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
J.I.
Bauer
1 2
Scorpio, tak jak PS4 Pro, bedzie oczywiscie odpalal tytuly z XOne, ale nie wierze w powrot do dawnych dobrych czasow PS2 w przypadku nastepnej generacji. Remastery zbyt dobrze sie sprzedaja, zeby Sony i M$ stracily tak latwa kase
wnuk85
1 0
@Sebatrox to proste zrobią to samo co posiadacze PS3 i Xbox 360 po premierze PS4 i Xbox One. Swoją drogą chyba nie sądzisz, że nikt nie kupował Xboxa 360, 2 lata przed premierą Xbox One? Może mojego Xboxa 360 kupili kosmici?
Biorąc zaś pod uwagę architekturę obecnych konsol to jest całkiem możliwe, że kolejna generacja zachowa wsteczną zgodność. Nowa generacja nie oznacza też natychmiastowej śmierci starej generacji - PS3 trzyma cenę do dziś ma fajne remastery (chociażby MGS'a).
Roxas
2 1
Ja po prostu mam już dość tego konsolowego wyścigu szczurów. Nie chcę co roku słyszeć o nowych GPU z większą ilością TLOPS do brutalnego zwiększania liczby efektów graficznych i klatek na sekundę, zamiast artystycznego i koderskiego mistrzostwa w tworzeniu gier dla sprzętów zamkniętych architektonicznie.
Ten konsolowy wyścig szczurów prowadzi do sztampowości. Przypomina to już produkcję taśmową. Zdecydowanie wolę dawny model tworzenia gier na konsole. Np. Legacy of Kain: Soul Reaver nie było zaawansowane graficznie per se - gra ta ukazała się u schyłku PS1. Robiła ona jednak ogromne wrażenie swoją oprawą wizualną, gdyż jej twórcy wykorzystali innowacyjne rozwiązania w ramach przestarzałego sprzętu. I szczerze mówiąc, na mnie LoK: SR do dziś robi lepsze wrażenie niż te wszystkie tytuły "AAA" na silnikach gry takich jak Unreal.
ijanek
1 2
@Sebatrox
Moim skromnym zdaniem, to zarówno Scorpio, PS5, jak i next-genowy Xbox, wszetkie bedą mieć wsteczną kompatybilność. Taki wymóg dzisiejszych czasów. :)
J.I.
Sebatrox
3 1
wnuk85~ ja bym się raczej zastanawiał co zrobią gracze pro gdy za 2 lata pojawi się ps5 bez wstecznej kompatybilności