Godfall to RPG akcji z elementami looter shootera od studia Counterplay Games, mającego na swoim koncie karciankę Duelyst. Tytuł odchodzi od schematu znanego z serii Borderlands i Destiny, rezygnując ze strzelania i futurystycznego świata na rzecz walki wręcz w uniwersum high fantasy. Akcja Godfall rozgrywa się w fikcyjnym świecie w stylu high fantasy, któremu grozi zagłada. Jedyną nadzieją dla jego mieszkańców jest zakon rycerzy o niemalże boskich mocach. Niestety, nawet potężne, legendarne zbroje nie gwarantują zwycięstwa. W chwili rozpoczęcia gry zakon jest w rozsypce, a większość świata pochłonął chaos. Ostatni ocalali rycerze muszą wspiąć się na szczyt swoich możliwości, by powstrzymać apokalipsę. Fabuła gry czerpie inspiracje z klasycznych opowiadań fantasy, w tym Archiwum Burzowego Światła Brandona Sandersona oraz sagi Fundacji Isaaca Asimova. Twórcy Godfall opisują swoje dzieło jako looter slasher: mieszankę slasherów w stylu God of War i Devil May Cry z mechanikami znanymi z looter shooterów pokroju serii Borderlands. Jako inspirację wymieniają też Monster Hunter: World. W trakcie gry przemierzamy zróżnicowane światy oparte na żywiołach i mierzymy się z hordami wrogów. Tytuł stawia raczej na ofensywę oraz mobilność niż defensywę, ale przydaje się też nieco strategii, zwłaszcza w starciach z potężnymi bossami. W walce korzystamy głównie z pięciu rodzajów uzbrojenia do walki wręcz: podwójnych ostrzy, długich mieczy, broni drzewcowej, młotów bojowych oraz dwuręcznych wielkich mieczy. Każda z tych kategorii charakteryzuje się odmiennym stylem walki oraz zdolnościami specjalnymi. Do dyspozycji otrzymujemy też tarczę, którą możemy wykorzystać do obrony, ale też do atakowania wrogów. Zgodnie z konwencją looter shooterów (czy raczej looter slasherów), w trakcie gry odblokowujemy kolejne egzemplarze broni o różnych cechach. Z czasem dostajemy też nowe zbroje oparte na znakach zodiaku i obdarzające bohatera potężnymi zdolnościami. Pancerze możemy ulepszać, by zwiększyć ich potencjał bojowy. W połączeniu z uzbrojeniem i elastycznymi klasami postaci daje to wiele możliwości personalizowania bohatera. Godfall pozwala bawić się samotnie lub w czteroosobowej grupie w trybie kooperacji. Studio Counterplay Games wykorzystało czwartą generację popularnej technologii Unreal Engine. Dzięki temu twórcom udało się dostarczyć dobrze wyglądający tytuł z wysokiej jakości trójwymiarową oprawą wizualną. |