Tales of Hearts R jest pełnoprawnym remakiem gry Tales of Hearts, która ukazała się w Japonii na konsoli Nintendo DS, w 2008 roku. Tytuł należy do jednej z najbardziej rozpoznawalnych serii jRPG, nad którą od początków sięgających 1995 roku czuwa firma Namco. W jej skład wchodzi co najmniej kilkanaście głównych produkcji oraz prawie drugie tyle powiązanych z nimi pobocznych tytułów. Cykl z pewnością nie jest tak popularny jak np. Final Fantasy, ale ma swoją oddaną rzeszę fanów, także poza granicami Kraju Kwitnącej Wiśni. Tales of Hearts R to już drugą gra spod szyldu Tales, która trafiła na konsole PS Vita.
Fabuła tytułu rozgrywa się w fikcyjnym świecie fantasy, terroryzowanym przez stworzenia nazywane Zerom. Żywią się one Spirią, energią pochodzącą z serca człowieka. Aby zneutralizować zagrożenie z ich strony ludzie stworzyli specjalną broń, nazwaną Soma, która poprawnie użyta jest w stanie zniszczyć monstra. Historia przedstawiona w grze rozpoczyna się gdy dziewczyna o imieniu Kohak Hearts wraz ze swoim bratem wybiera się na poszukiwania Somy. W pewnym momencie podróży rodzeństwo zaatakowane przez prześladowców musi ratować się ucieczką. Bezpieczne schronienie znajdują w małej nadmorskiej wiosce, w której mieszka główny bohater produkcji, młody chłopak Shing Meteoryte... Warto zaznaczyć, że na PS Vicie producenci rozszerzyli scenariusz o wcześniej niedostępne misje oraz przerywniki filmowe, dodatkowo wprowadzili także nowe grywalne postacie, które dołączą do naszej drużyny. Największą zmianą w stosunku do oryginału, która rzuca się w oczy tuż po uruchomieniu gry, jest zupełnie nowy silnik graficzny przenoszący tytuł w pełne 3D. Wszystkie modele bohaterów, stworów i otoczenia zostały wykonane od podstaw, a postacie otrzymały pełny dubbing aktorski. Systemu walki również nie ominęły zmiany, między innymi w postaci nowej opcji pozwalającej na przedłużanie komb w powietrzu. Potyczki odbywają się w czasie rzeczywistym na wydzielonych arenach. W ich trakcie kierujemy tylko pojedynczym bohaterem, pozostałych trzech kontroluje AI. Mamy jednak wpływ na ich zachowanie ustalając strategię jaką mają obrać. |