The Walking Dead: Season Two to epizodyczna przygodówka point-and-click, której fabuła została oparta na motywach zaczerpniętych z komiksu The Walking Dead (polski tyt. Żywe trupy). Jest to bezpośrednia kontynuacja The Walking Dead: Season One, które ukazało się w 2012 roku. Produkcja zdobyła szturmem szereg nagród branżowych, wielokrotnie nominowano ją do tytułu gry roku, a także spotkała się z ogromnym zainteresowaniem graczy. Doceniono jakość jej scenariusza oraz to, w jaki sposób emocjonalnie angażowała odbiorców, zrzucając na ich barki podejmowanie istotnych decyzji, wpływających często na życie poszczególnych postaci. Deweloperem The Walking Dead: Season Two jest niezmiennie amerykańskie studio Telltale Games. Gra, tak jak poprzednik, składa się z pięciu krótkich epizodów, które publikowane są w co najmniej miesięcznych odstępach.
W trakcie rozgrywki wcielamy się w znaną z pierwszego sezonu Clementine. Jedenastoletnia bohaterka stara pogodzić się z wydarzeniami z poprzedniej gry i przeżyć w otaczającym ją niezwykle niebezpiecznym świecie. Na naszej drodze napotykamy szereg nowych bohaterów, a także kilku starych znajomych. Podstawowy model rozgrywki nie uległ żadnym zmianom. Podczas zabawy zwiedzamy różne lokacje, prowadzimy rozmowy, zbieramy przedmioty i rozwiązujemy proste zagadki. Od czasu do czasu bierzemy również udział w sekwencjach zręcznościowych, zrealizowanych w popularnej formie QTE. Ton, z którego zasłynęła seria, został zachowany. Tytuł skupia się na interakcjach pomiędzy bohaterami i filmowym przedstawieniu fabuły, a nie na walce z zombie czy elementach survivalowych. Nadal istotnym składnikiem tego są podejmowane decyzje, których reperkusje odczuwamy w kolejnych odcinkach przygody. To, czego dokonujemy w pierwszym epizodzie, ma więc widoczne konsekwencje w późniejszych odsłonach historii. Często musimy w danej sytuacji dokonywać wyboru w bardzo krótkim czasie, co buduje napięcie i podkreśla jego istotność. Oprawa graficzna pozostaje niezmieniona. Nadal mamy do czynienia ze stylizowanymi na komiks modelami postaci i otoczenia. Deweloper wciąż używa jednak swojego autorskiego silnika, którego wiek i ograniczenia techniczne dają o sobie dobrze znać w wielu miejscach, zwłaszcza w przypadku animacji ruchu czy detali otoczenia. Gra jednak nadrabia te zaległości fabułą oraz przemyślanym scenariuszem. |