W 2010 roku Yuji Naka, były szef słynnego studia Sonic Team, wyjawił, że pracuje nad wyjątkową grą akcji. W późniejszym czasie okazało się, że chodziło mu o Rodea: The Sky Soldier na konsolę Wii i 3DS-a. Lata jednak mijały, a o produkcji zrobiło się zbyt cicho. Podczas jednego z wywiadów potwierdzono, że wersja na Wii została porzucona, aż w końcu w listopadzie 2014 roku stwierdzono, że tytuł jednak się ukaże, ale na Wii U, przy czym akompaniować będzie mu edycja na popularnego handhelda. Finalnie gra zadebiutowała w 2015 roku. Co ciekawe, pierwsze egzemplarze Rodea: The Sky Soldier na Wii U, które trafiły do sprzedaży, zawierały oryginalną, nieopublikowaną wcześniej wersję gry na Wii, zatytułowaną Tenkuu no Kishi Rodea. Akcja Rodea: The Sky Soldier rozgrywa się na kontynencie Garuda. Dziewczynka o imieniu Ion przez przypadek wybudza uśpionego od 1000 lat mechanicznego wojownika Rodea, który powraca do życia ze zniszczoną prawą ręką i amnezją. Pamięta jedynie, że uczestniczył w zaciętej walce, w której spotkał dziewczynę podobną do Ion. Oboje bohaterów łączą siły i ruszają do walki przeciwko imperium Naga, które zmierza w kierunku Garuda. Ważnym elementem rozgrywki jest możliwość latania Rodea, który potrafi się w ten sposób przemieszczać po wirtualnym świecie. W związku z tym, że jest to gra z gatunki akcji, nie brakuje w niej mniej i bardziej wymagających potyczek, z których najciekawsze są oczywiście te z potężnymi bossami, których rozmiary wielokrotnie przekraczają wzrost głównych bohaterów. |