Death end re;Quest 2 to dość klasyczna gra jRPG z turowym systemem walki, wzbogacona o elementy charakterystyczne dla przygodówek typu visual novel. Produkcja jest kontynuacją tytułu z 2019 roku - opowiada inną historię osadzoną w tym samym uniwersum. Za stworzenie i wydanie gry odpowiada studio Compile Heart (twórcy m.in. poprzedniej odsłony, a także popularnego cyklu Neptunia). Akcja Death end re;Quest 2 rozgrywa się w uniwersum znanym z pierwszej części, a konkretniej w fikcyjnym górskim miasteczku Liz Soara, inspirowanym południową Europą. Głównymi bohaterkami są trzy dziewczyny - Mai Touyama, Rotten Dollheart oraz Liliana Piata - które wplątują się w sprawę zaginięcia uczennic nocujących w dormitorium Wardsworth. Dość szybko okazuje się, że sytuacja ma związek z działającym w mieście dziwnym kultem El Strain, a także klątwą, którą zdaje się być objęta miejscowość. W nocy na ulicach pojawiają się przerażające cienie, które z jakiegoś powodu nastają na życie bohaterek. Death end re;Quest 2 to dość klasyczny przedstawiciel gatunku jRPG. Obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby (TPP), eksplorujemy miasteczko Liz Soara, wykonujemy zadania (zarówno główne, jak i poboczne), rozmawiamy z postaciami i stopniowo odkrywamy kolejne fragmenty scenariusza opracowanego przez twórców. W produkcji Compile Heart musimy też walczyć. Ten aspekt rozgrywki zrealizowano z wykorzystaniem systemu turowego. W starciach kontrolujemy drużynę złożoną z trzech postaci - kolejność ataku jest uzależniona od statystyki szybkości naszych bohaterów i przeciwników. W swojej turze może też poruszać się daną bohaterką, co pozwala np. umiejscowić ją poza zasięgiem przeciwników lub w punkcie, w którym może wesprzeć towarzyszkę. Każda postać może wykonać trzy akcje w jednej rundzie, przy czym wybranie kilka razy tej samej czynności wzmacnia efekt (przykładowo, trzykrotne wybranie Guard (pol. obrona) spowoduje, że postać będzie wyjątkowo trudna do zabicia, ale nie zaatakuje). W Death end re;Quest 2 zaimplementowano też tzw. Knockback System, który pozwala przewracać i odrzucać wrogów, by zadawać im większe rany. Dodatkowo postacie, którymi kierujemy w walce, w niektórych sytuacjach (po wypełnieniu specjalnego paska zwanego Contamination) mogą przyjąć potężniejszą formę Glitch Mode. Walcząc, musimy też zwracać uwagę na otoczenie - na planszach mogą znajdować się przeklęte miejsca, wywołujące różnego rodzaju efekty. W miarę postępów w rozgrywce rozwijamy również swoje postacie - co ciekawe, najsilniejszych zdolności możemy nauczyć się wyłącznie przez tzw. Flashe - swoiste objawienia, do których może dojść w konkretnych sytuacjach trakcie walki. Chcąc znaleźć najpotężniejsze umiejętności, gracz musi eksperymentować z łączeniem różnych ataków. |