Big Pharma to strategia ekonomiczna o zarządzaniu firmą farmaceutyczną. Jest to debiutancki projekt studia Twice Circled, a przy produkcji pomagała firma Positech Games, znana z Gratuitious Space Battles i serii Democracy. Gracze zasiadają w fotelu prezesa niewielkiej korporacji, dopiero przymierzającej się do podboju rynku. Naszym zadaniem jest oczywiście prowadzenie badań nad lekarstwami, które ocalą życia milionów i zmniejszą cierpienie na całym świecie, a przy okazji pozwolą nam solidnie zarobić. To ostatnie jest priorytetem, więc altruistyczne pobudki najlepiej jest schować do szuflady. Niektóre mniej skuteczne leki okażą się bowiem po prostu bardziej opłacalne, a wyleczenie wszystkich chorób byłoby bardzo złe dla naszego biznesu. Karierę rozpoczynamy skromnie, z kilkoma zardzewiałymi maszynami, za pomocą których opracujemy specyfiki pomagające w lekkich przypadłościach. Zarobione pieniądze zainwestujemy potem w coraz lepszy sprzęt i personel, co pozwoli odkrywać nowe aktywne składniki i rewolucyjne technologie, które ostatecznie doprowadzą do opracowania przełomowych lekarstw. Oczywiście cały ten rozwój musi być zrównoważony, tak aby przychody i wydatki zostały odpowiednio zbilansowane. Aby nie było za łatwo, na drodze do sukcesu i fortuny stoi konkurencja, regularnie wypuszczająca alternatywne lekarstwa i specyfiki. Ponadto wirtualny rynek ulega regularnym zmianom. Część z nich wywołują rywale, a inne wynikają ze zwykłego upływu czasu. Przykładowo - nasze rewelacyjne tabletki na grypę raczej nie znajdą wielu klientów w środku lata, a w czasie zimy nie mamy co liczyć na sprzedaż zapobiegającego powstawaniu zmarszczek kremu z filtrami przeciwsłonecznymi. |