59
90
Chwilowo niedostępny
Ten produkt powinien znowu być dostępny w sprzedaży w ciągu kilku najbliższych dni.
Wydawca:
Eidos
Wersja językowa:
Pełna polska
Kod:
5908305207030
Klasyfikacja PEGI:
Strach Przemoc Od 18 lat
:

Tomb Raider PL / ANG NPG PC

0/5
  (aby wyświetlić ocenę muszą zagłosować jeszcze 3 osoby)
Zobacz opinie (1)
Gra Tomb Raider to swoisty restart marki. Lara otrzyma zupełnie nową biografię, a jej przeżycia na nowo zdefiniują jej charakter oraz motywację.

Przygoda rozpocznie się na statku Endurance, gdzie 21 letnia Lara Croft wchodzi w skład ekspedycji wyławiającej zaginione skarby u wybrzeży Japonii. Z niewyjaśnionych przyczyn okręt rozbija się o skały, a bohaterka, wraz z resztą ocalałych, musi walczyć o przetrwanie na tajemniczej wyspie.

To właśnie walka o przetrwanie ma być motywem przewodnim nowego Tomb Raidera. Grę zaczniemy praktycznie od zera – bez broni, przydatnych, przedmiotów... i umiejętności. Przez całą grę będziemy uczyć się i robić wszystko, aby poradzić sobie na nieprzyjaznym lądzie. Do pokonania wielu przeszkód konieczne będzie korzystanie z podstawowych zasad fizyki (na przykład manewrowanie ciężarkami) oraz żywiołów (ogień i woda). Zebrane przedmioty będzie można łączyć w celu praktycznego ich wykorzystania, a wraz z postępami w historii Lara poznawać będzie kolejne sztuczki i umiejętności pozwalające jej przeżyć. Konieczne będzie dbanie o podstawowe potrzeby, takie jak jedzenie i picie.



Tomb Raider oferować ma niespotykaną dotąd w serii swobodę. Wyspa nie będzie w pełni otwartym światem, ale będzie jednak na tyle duża, że studio Crystal Dynamics zdecydowało się na zaimplementowanie systemu szybkiego przemieszczania się. Dzięki specjalnym obozom będzie można nie tylko szybko powrócić do odkrytych miejsc, ale także złączyć lub naprawić posiadane przedmioty.

Kolejną sporą zmianą w serii będzie także zupełnie nowy system walki. Ideę automatycznego namierzania celu wyrzucono do kosza, a zamiast tego wprowadzono konieczność samodzielnego celowania, przy jednoczesnym prowadzeniu ostrzału. W starciach pomagać ma m.in. system osłon.

  • restart marki
  • walka o przetrwanie motywem przewodnim gry
  • korzystanie z podstawowych zasad fizyki
  • niespotykana dotąd w serii swoboda
  • zupełnie nowy system walki

Zobacz także

Promocja na produkty cefrowe!
Nie czekaj na dostawę!
Abonamenty
Karty przedpłacone
Figurki z The Last of Us
dostępne od ręki!
Rozbuduj swoją
kolekcję kart!
Musisz się zalogować aby móc dodawać opinie o produktach i je oceniać.
zielonycesar
Z nami od: 2013/12/07

zielonycesar

0 0

Zmarnowany potencjał

Gra przez pierwszą godzinę robi bardzo dobre wrażenie. Postać Lary bardzo emocjonalna, zupełnie na przekór wobec swojego prawzorca - herod-baby z wielkim cycem. Na uwagę zasługuje także świetne odwzorowanie dżungli (klimat na początku znakomity). Niestety im dalej tym gorzej. Gra dość szybko przeradza się w sztampowego shootera, w którym w kółko robimy trzy rzeczy na krzyż. O ile dawny Tomb Raider był piekielnie trudną grą i niemal każdy skok trzeba było mierzyć na milimetry, o tyle ten remake jest po prostu za łatwy. W zasadzie jeżeli chodzi o elementy zręcznościowe, to nie ma o czym gadać, łatwiej jest skręcić kciuka dłubiąc w nosie niż spaść Larą w przepaść. Jedyną trudnością stają się masowo atakujący nas zewsząd rozbójnicy, którzy nie wiedzieć czemu, jako narzędzia mordu upodobali sobie głównie łuki i koktajle Mołotowa (?). Myślę, że proporcje strzelania do skakania zostały dokładnie przekręcone względem poprzedniczek, co moim zdaniem zabiło dawny mistyczny klimat. Po kilku godzinach grania stwierdziłem, że niestety nic mnie przy tej grze nie trzyma i jej nie skończyłem. Bo niestety w parze z takim sobie gameplayem idzie durna i pełna absurdów fabuła. Metamorfoza Lary z nastolatki, która ledwo uchodząc z życiem zdziera gardło na widok pierwszego trupa, w żądną krwi panią zemstę następuje chyba zbyt szybko, zanim akcja na dobre się rozkręci, w rezultacie czego Lara zachowuje się jakby cierpiała na rozdwojenie jaźni. Często zdarza się, że po ostrej jatce, w której górskim hakiem przebija komuś oczodoły, a to znowu bezlitośnie trafia z łuku w samo serce, następuje cut-scenka, w której Lara znów wraca do swojej dziewiczej niewinności i zwierza się ze swego strachu kolejnemu napotkanemu znajomemu. Ci z resztą też nieźle się rozpierzchli po świecie i na wzór Szymona Słupnika siedzą w swych samotniach czekając aż Lara wpadnie do nich na pogawędkę... Ech... Dla mnie ta gra to olbrzymie rozczarowanie i brak jakiejkolwiek konsekwencji w kreowaniu postaci. Słowem nowa Lara musi jeszcze dojrzeć...