Project CARS 3 to trzecia odsłona popularnego cyklu gier wyścigowych, nad którego rozwojem czuwa zespół Slightly Mad Studios, należący do „mistrzów kodu”, czyli brytyjskiej firmy Codemasters. Mowa o zespole, w którego portfolio, poza wcześniejszymi częściami serii, można znaleźć takie produkcje, jak Need for Speed Shift, Shift 2: Unleashed czy Test Drive: Ferrari Racing Legends. Fundament Project CARS 3 stanowi Kariera, która została odświeżona oraz rozbudowana względem poprzednich części. Zapewnia ona lepsze poczucie postępu przy osiąganiu kolejnych szczebli oraz jest bardziej przyjazna dla nowicjuszy. Gra daje bowiem duże możliwości w ustawieniu poziomu trudności i ułatwień, dzięki czemu większa przystępność nie odbija się negatywnie na doświadczonych i oczekujących wyzwań graczach. Ci mogą zrezygnować zupełnie z jakichkolwiek asyst i podkręcić stopień trudności, stawiając na większy realizm. W trybie Kariery otrzymujemy dostęp do własnego garażu, w którym możemy przechowywać dziesiątki samochodów zmodyfikowanych wedle własnego widzimisię. W Project CARS 3 zwiększono możliwości ulepszania pojazdów za pomocą istniejących w rzeczywistości części. Zmienić można nie tylko wygląd, ale również takie elementy jak opony, felgi, silnik czy zawieszenie. Każda zmiana wpływa na sterowność lub moc samochodu. Ponadto po raz pierwszy w serii stworzono kompleksowy edytor wyglądu karoserii, przywodzący na myśl serię Forza Horizon. W grze pojawiła się również opcja personalizacji kierowcy. Dostęp do nowych części i kolejnych wyzwań w Karierze odblokowuje się za pomocą kredytów i punktów doświadczenia zdobywanych w wyścigach. W Project CARS 3 wprowadzono szereg pomniejszych, ale dość istotnych zmian. Producent gry odświeżył między innymi model sterowania przy użyciu kontrolera, opracował nowy system opon, usprawnił sztuczną inteligencję, bardziej realistycznie odwzorował kraksy i kontakt z innymi samochodami na torze oraz zwiększył uczucie prędkości podczas jazdy. W trzeciej odsłonie cyklu nie zabrakło również wszystkich czterech pór roku na przestrzeni całego sezonu, dynamicznego systemu pogodowego oraz pełnego cyklu dobowego. Do dyspozycji graczy oddano ponad 200 samochodów pochodzących z dziesięciu różnych klas pojazdów oraz przeszło 140 torów, w tym zupełnie nowe, takie jak Interlagos w brazylijskim Sao Paolo czy ulice Szanghaju. |