MIND=0 to gra jRPG, której rozgrywka przypomina popularną serię Shin Megami Tensei: Persona oraz tradycyjne dungeon-crawlery. Twórcami tytułu są japońskie studia deweloperskie Acquire oraz ZeroDiv. To pierwsze istnieje od 1994 roku i na swoim koncie ma wiele produkcji na konsole Sony, między innymi przygodówki oraz gry jRPG, takie jak Class of Heroes lub seria Way of the Samurai. ZeroDiv jest znacznie młodszym zespołem i zajmowało się do tej pory przed wszystkim wspraciem większych deweloperów, ale ma na koncie także samodzielne dzieła, jak Demon Gaze na PS Vitę.
MIND=0 przedstawia historię skupioną wokół czterech postaci, trzech uczniów liceum (wśród których znajdziemy głównego bohatera), a także tajemniczego detektywa w średnim wieku. Akcja rozgrywa się we współczesności, a w trakcie przygody zwiedzimy wiele różnych autentycznych lokacji umieszczonych w okolicach Tokio. Fabuła rozpoczyna się gdy Kei Takanashi, protagonista gry, wraz ze swoim przyjacielem oraz poznaną koleżanką ze szkoły zyskują umiejętność przyzywania magicznych istot, nazywanych MIND. Zamieszkują one inny wymiar, który bohaterowie dzięki swoim nowym mocom mogą swobodnie zwiedzać. Niestety, wrogie MIND mordują oraz porywają ludzi, trójka postanawia więc dowiedzieć się co stoi za tymi atakami. Pomaga im w tym detektyw, prowadzący własną agencję oraz posiadający te same umiejętności co oni. Przerywniki fabularne zostały zrealizowane w konwencji visual novel. Tekstowi towarzyszą dwuwymiarowe portrety postaci oraz odczytywane przez aktorów dialogi. Poza miejscami, w których gracze poznają kolejne rozdziały historii, MIND=0 jest tradycyjnym dungeon-crawlerem. Gracze obserwują lokacje z perspektywy pierwszej osoby. Nie mogą przy tym swobodnie poruszać się po mapie. Przesuwają się natomiast jedynie z pola na pole, na które podzielone są korytarze. Co więcej, zatrzymując się w miejscu mogą zwrócić się tylko w jednym z czterech kierunków. Lokacje są często wielopiętrowe, posiadają pułapki oraz pozostawione tu i tam przedmioty przydatne w walce. Pojedynki z wrogami następują w sposób losowy. Rozpoczynając potyczkę przenosimy się na zupełnie nowy ekran, na którym widzimy trójwymiarowe modele postaci oraz oponentów na niewielkiej arenie, podobnie jak w czwartej i trzeciej części Persony. Walka odbywa się w systemie turowym. Bohaterowie mogą walczyć sami lub przyzywać do pomocy swoje MIND. Wygrywając zdobywają doświadczenie, pozwalające na zwiększanie statystyk i siły ataków. W dostępnym pomiędzy przygodami antykwariacie możemy też kupować ekwipunek oraz wybierać czy ulepszać dostępne umiejętności. Oprawa graficzna tytułu nie wykorzystuje mocy PS Vity , a przypomina bardziej grę przeznaczoną na konsole PSP lub PlayStation 2. Chociaż projekty bohaterów i dwuwymiarowe grafiki mogą się podobać, trójwymiarowa strona MIND=0 zawodzi. Modele są pozbawione większej ilości detali, a nużące oraz powtarzalne lokacje potrafią być miejscami odpychające. |