Dungeon of The Endless to osadzona w realiach science-fiction produkcja niezależna, będąca nietypowym połączeniem strategii tower-defence z klasycznym roguelike’owym RPG. Za powstanie tytułu odpowiada francuskie studio Amplitude, stworzone przez doświadczonych deweloperów, którzy maczali palce w takich grach jak Rayman, Battlefield, XIII, Call of Juarez czy Might & Magic. Akcja gry osadzona jest w uniwersum znanym z poprzednich produkcji studia Amplitude: Endless Space oraz Endless Legend i stanowi pomiędzy nimi swoisty łącznik fabularny. Gracze wcielają się w rolę wyrzutków, którzy na pokładzie więziennego statku Success zostali wysłani na jedną z nieskolonizowanych planet systemu Auriga, by niewolniczą pracą odkupić swe winy i zasłużyć na powrót do społeczeństwa. Niestety podczas lądowania statek zostaje zniszczony, a nasi bohaterowie zamknięci w swych kapsułach ratowniczych trafiają do podziemnych zabudowań, stworzonych przez pradawną rasę Bezkresnych. Aby wydostać się na powierzchnię planety muszą przebyć tytułowe bezkresne lochy, w których roi się od przedziwnych stworów oraz tajemniczych przedwiecznych artefaktów. Podczas eksploracji kolejnych komnat podziemi, naszym głównym zadaniem będzie ochrona potężnego kryształu mocy, odzyskanego z rozbitego statku. Do obrony przed kolejnymi falami przeciwników wykorzystamy armię, złożoną z połączonych sił więźniów i strażników, a także rozmaite pułapki i wieżyczki obronne. W miarę postępów rozgrywki musimy nieustannie szkolić nasze wojsko, dbać o rozwój technologii i regularne ulepszenia systemu obronnego, a także niezbędne pożywienie. Potrzebne surowce pozyskamy zaś z odkrywanych po drodze skarbów, bądź zakupimy u napotkanych w trakcie wędrówki kupców. Kluczem do sukcesu okaże się umiejętność taktycznego myślenia i odpowiednie zrównoważenie podejmowanych działań. Ponieważ mamy do czynienia z grą typu roguelike, każdy poważny błąd może przyczynić się do naszej śmierci i konieczności rozpoczynania zabawy od początku. Akcja gry ukazana jest w klasycznej perspektywie top-down z możliwością przemieszczania kamery tylko w jednej płaszczyźnie. Dungeon of the Endless to także pastelowa szata graficzna, która mimo iż wykonana w trzech wymiarach, została wystylizowana na oldskulowe 2D i w sposób charakterystyczny rozpikselowana na modłę klasycznych produkcji z początku lat 90. Oprócz rozgrywki jednoosobowej, podczas której kontrolujemy drużynę złożoną z czterech bohaterów, przewidziano także możliwość zabawy w trybie kooperacji, w którym każdy z graczy kontroluje jedną z postaci. |