Shenmue III to kontynuacja serii japońskich RPG-ów akcji zapoczątkowanych w 1999 roku na konsoli Dreamcast. Za stworzenie „trójki” ojciec serii, Yu Suzuki, zabrał się 14 lat po premierze poprzedniej części. Produkcja została zrealizowana dzięki wsparciu fanów – w czasie kampanii łącznie udało się uzyskać przeszło 7,1 mln dolarów (z czego ponad 6,3 mln zgromadzono w ramach pierwszej zbiórki na Kickstarterze). Akcja Shenmue III rozpoczyna się w wiosce Bailu w chińskiej prefekturze Guilin, by następnie przenieść się do kolejnej wioski – Choubu. Gra podejmuje przerwany wątek Ryo Hazukiego, adepta sztuk walki poszukującego zabójców swego ojca. Wraz z dziewczyną o imieniu Shenhua, Ryo coraz bardziej zagłębia się w tajemnicę pewnych bliźniaczych luster. Naszego bohatera obserwujemy zza pleców, z tzw. kamery TPP. Gra umożliwia eksplorowanie sporych rozmiarów lokacji, pełnych różnego rodzaju detali, misji i aktywności. Możemy też rozmawiać z każdą napotkaną postacią. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, musimy zarabiać pieniądze potrzebne nam w rozmaitych sytuacjach (a także, po prostu, do przeżycia). W grze znajdziemy realistyczny cykl dnia i nocy, który ma wpływ na zachowanie poszczególnych postaci, a także wydarzenia w świecie przedstawionym. System walki przypomina nieco to, co znamy z klasycznych bijatyk. Gracz ma do dyspozycji wachlarz rozmaitych ciosów; może też uczyć się nowych kombinacji. Shenmue III działa w oparciu o silnik Unreal Engine, dzięki czemu oferuje przyzwoitej jakości, trójwymiarową oprawę graficzną. Produkcja nie sili się na nadmierny realizm (projekty postaci są bardzo charakterystycznie, niemal komiksowe), zamiast tego stawiając na swój własny, unikatowy styl artystyczny oraz atmosferę. |