Fabuła gry skupia się na perypetiach dwóch bohaterów. Pierwszy to Elric Bausch, książę z królestwa Knowble. Był on kandydatem do tronu, lecz wskutek politycznych zawirowań spadł w hierarchii ważności o osiemnaście miejsc. Teraz mówią na niego “18”. Książę ma nieznośny zwyczaj patrzenia na ludzi z góry, ale w głębi duszy to porządny chłopak. Drugiego bohatera nazywają Pochio, choć nie jest to jego prawdziwe imię. Pochodzi on z ubogiej rodziny mieszkającej na prowincji i obecnie pracuje w parku rozrywki wybudowanym na niewielkiej wyspie. Obaj bohaterowie, kompletnie do siebie niepodobni, zawiązują sojusz, by pokonać króla demonów. Heroland na pierwszy rzut oka przypomina klasycznego japońskiego RPG-a, choć rzeczywistość jest nieco inna. Akcja rozgrywa się na wspomnianej wyspie, gdzie wybudowano duży park rozrywki. Clou rozgrywki to pokonywanie dungeonów, które są nieliniowe. Zabawa polega jednak na tym, że Pochio kieruje krokami odwiedzających, którzy eksplorują lochy i walczą z najróżniejszymi monstrami. Mamy nad nimi ograniczoną kontrolę, sprowadzającą się do wydawania prostych komend. Sam system walki jest turowy. Dobrze wykonana robota nagradzana jest użytecznymi przedmiotami i pieniędzmi, za które nabyć możemy na przykład nowy ekwipunek dla gości odwiedzających park lub meble do swojego mieszkania. Przy produkcji Work x Work brali udział twórcy takich gier jak Mother 3 czy Legend of Mana. Muzykę napisał Tsukasa Masuko, który odpowiadał za ścieżkę dźwiękową m.in. wcześniejszych odsłon Megami Tensei/Shin Megami Tensei. |