Beyond Good and Evil
Oto przygoda, jakiej nie znajdziesz w realnym świecie, ani w żadnej fantastycznej książce. Masz szansę jedną na tysiąc zatopić się we wspaniałym świecie Hyllis. To kraina, która przez ostatnich 100 lat jest notorycznie nękana przez kolejne inwazje obcych. Masz szansę wcielić się w Jade, reporterkę nie do końca stojącą po stronie władz planety. Jade ma teorię, która głosi iż ma miejsce jakaś konspiracja, utajniona propaganda. Dzielna dziewczyna bierze więc w ręce aparat i wyrusza na łowy w celu udokumentowania swoich przypuszczeń. Jakie tajemnice skrywa planeta Hyllis? Dowiesz się poruszając się poza złem i dobrem...
From Dust Fabuła From Dust koncentruje się wokół plemienia, które utraciło swoją pamięć. Pozbawieni kultury, historii, tradycji i cywilizacji ludzie pozostają na łasce nieprzyjaznych sił natury. Ich jedyną szansą na przetrwanie jest ostatni zapamiętany rytuał, który pozwala przywołać Breath – tajemniczą moc, potrafiącą zmieniać otoczenie. Ma ona formę czarnej kuli z jasnym, połyskującym ogonem komety i w praktyce pełni funkcję kursora. Manipulując Breath gracze mogą dokonywać transformacji terenu – usypywać ziemię, rozlewać wody, powodować wypływ lawy, sadzić drzewa itp. Siły natury w From Dust rządzą się jednak określonymi prawami. Dla przykładu, woda potrafi wymywać ziemię i zawsze szuka swego ujścia, a w kontakcie z nią lawa zastyga tworząc skały. Odpowiednie wykorzystanie tych praw stanowi klucz do zwycięstwa. Głównym zadaniem gracza jest bowiem opiekowanie się plemieniem i doprowadzenie go w miejsce, gdzie ludzie mogliby się bezpiecznie osiedlić. W trybie kampanii głównej rozgrywka podzielona jest na szereg etapów. Każdy z nich ulokowano na innej wyspie. Warunkiem wyruszenia w dalszą podróż jest poznanie tajemnic danego miejsca. Na wyspach członkowie plemienia mogą natknąć się na starożytne totemy. Pozwalają one aktywować specjalne moce ochronne bądź zmieniające właściwości otoczenia (np. zamiana wód oceanu w półpłynną substancję, po której można chodzić). Przedstawiony w From Dust świat, odznacza się dużą zmiennością i podlega ciągłej ewolucji. Po kilkudziesięciu minutach zabawy w odwiedzonych wcześniej miejscach mogą pojawiać się nowe formy skalne, rzeki, roślinność, a nawet zwierzęta. Dynamicznie zachodzące zmiany w otoczeniu praktycznie cały czas wymagają kontroli ze strony gracza. Dodatkowo siły natury od czasu do czasu zaskakują potężnymi kataklizmami jak wybuch wulkanu czy tsunami, które mogą zniweczyć dotychczasowe wysiłki. Outland Outland to platformówka łącząca elementy akcji typowe dla tego gatunku z mechanizmami gier logicznych. Outland stanowi połączenie mechanizmów gier takich jak Prince of Persia i Another World z systemem zmiany kolorów znanym z Ikaruga. Polega to na tym, że nasz podopieczny posiada dwie formy – jasną i ciemną, pomiędzy którymi może do woli się przełączać. Okazuje się to bardzo pomocne, ponieważ bohater jest odporny na ataki tej samej barwy, co on sam. Oznacza to, że np. jeśli jesteśmy w jasnej formie, to zranić nas mogą jedynie ciemne kule. Ten sam mechanizm rządzi też naszymi atakami: czarnego pająka pokonamy jedynie będąc w jasnej formie. Zresztą również otoczenie reaguje na nasz kolor. Przykładowo w ten właśnie sposób kontrolujemy kierunek poruszania się windy. Na początku gry dysponujemy jedynie energetycznym mieczem i najprostszymi ciosami, lecz wraz z postępami w grze ich wachlarz ulega rozszerzeniu (m.in. o atak z wślizgu). Outland może się pochwalić dużymi, nieliniowymi poziomami, pełnymi dobrze ukrytych sekretów. Na straży każdej lokacji stoi boss, którego pokonanie wymaga nie tylko zręczności, ale również sporej dozy sprytu. |